پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امکان استقرار هواپیماهای بیشتر در فرودگاه ساری فراهم شد

0

سعدالله وطن خواه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با ورود و فعالیت شرکت هواپیمایی بومی و همچنین راه‌اندازی خط پروازهای جدید در استان ، تعداد نشست و برخاست هواپیماها در فرودگاه ساری افزایش یافته است که اضافه کردن برخی زیرساخت های لازم در این خصوص ضروری بود.  

وی از اضافه شدن اپرون (Apron) فرودگاه ساری به میزان ۱۴ هزار متر مربع به عنوان یکی از کارهای توسعه ای یاد کرد و توضیح داد : تا پیش از اجرای طرح توسعه، فضای اپرون این فرودگاه ۲۲ هزار متر بود و اکنون ۱۴ هزار متر مربع به این فضا اضافه شده است.  

اپرون بخشی از فرودگاه است که عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری و تخلیه بار و محموله های پستی، سوختگیری، توقف و تعمیر و نگهداری وسایل پرنده بر اساس مقررات در آن انجام می گیرد.

وطن خواه افزایش تعداد استندهای فرودگاه (Aircraft stand ) را هم بخشی از عملیات توسعه معرفی کرد و گفت : تعداد استند فرودگاه ساری هم از ۲ به ۵ افزایش یافته است.

استند به محوطه از پیش تعیین شده در یک اپرون برای پارک یک هواپیما گفته می شود.

مدیرکل فرودگاههای مازندران اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

وطن خواه گفت: با توجه به رشد ۱۴ درصدی تعداد پرواز هواپیماها در فرودگاه ساری در چهار ماهه امسال، افزایش اپرون و استند در این فرودگاه باعث می شود تا هواپیماهای بیشتری بتوانند در این فرودگاه نشست و برخاست داشته باشند.  

فرودگاه دشت ناز ساری در سال ۱۳۵۸  تاسیس و در  سال ۱۳۷۳ پروازهای در آن آغاز شد. در این فرودگاه هفتگی بیش از ۷۰ سورتی پرواز در مسیرهای پروازی تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، کیش، اهواز، عتبات عالیات، عربستان انجام می شود. امسال خط پروازی جدید از ساری به تبریز نیز به این مجموعه اضافه شد.

سالانه با انجام ۶ هزار و ۴۸۰ پرواز در فرودگاه‌های ساری، نوشهر و رامسر در استان مازندران ۶۲۲ هزار مسافر از طریق این سیستم حمل‌ونقل به مقاصد مختلف در سراسر کشور جابه‌جا می‌شوند.

وطن خواه همچنین از ادامه اجرای برنامه های توسعه ای و ایمن سازی فرودگاه ساری خبر داد و گفت : ایجاد دیوار حفاظتی اطراف این فرودگاه با تخصیص اعتبار یکصد میلیارد ریالی و اجرای طرح فاضلاب و زهکشی با تخصیص اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریالی از جمله این طرح ها است که ظرف یک سال به بهره برداری می رسد.

   ۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.