پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امشب، شب هفتم محرم، شب تجلیل از مقام شامخ شهدای والامقام چهاردانگه

0

پایگاه خبری چهاردنگه: سفیر عشق شهید است و ارباب عشق حسین (ع) و وادی عشاق کربلا ، جایی که ارباب عشق سر به باد می‌دهد تا اسرار عشاق را بازگو کند که برای عشاق راهی جز از کربلا گذشتن نیست.

سلام بر آن‌هایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند  و تا ابد به آنانکه پلاکشان را از گردن خویش درآوردند تا مانند مادرشان گمنام و بی مزار بمانند.

سلام بر شهیدان چهاردانگه، شهیدان عاشق به خون خفته چهاردانگه، شهدای عزت و افتخار، شهدای سرو قامت بی ادعا، شهدای رنج و سختی، شهدای پاک طینت و پاک سرشت چهاردانگه.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم امکان برگزاری یادواره شهدای بخش همانند سال های گذشته، براساس تصمیم ستاد یادواره شهدا بخش چهاردانگه، شب هفتم محرم، شب تجلیل از مقام شامخ شهدای چهاردانگه انتخاب شده است. شهدایی که در شرایط سخت محیطی چهاردانگه متولد و رشد کردند و روح آنها به بلندای شاه دزژکهن، به طراوت شقایق‌ها و و لاله‌های دشت چهاردانگه به زلالی رودها و  چشمه ساران چهاردانگه به بی‌مانندی سورت جهانی چهاردانگه،  روح بلندی که  تحمل تجاوز دشمن دون  به کشور را نداشتند، لذا  لذایذ زندگی رها عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و با نثار خون پاک خود در کوهستان های بلند غرب و دشت های تفدیده جنوب به ایران و اسلام عزتی دوباره بخشیدند.

شایسه است علما، مداحان در تمام نقاط چهاردانگه یاد و خاطره شهدای روستا به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید حجت الاسلام ولی الله سلیمانی فرد اولین شهید روحانی دفاع مقدس که اهل روستای ازنی چهاردانگه است گرامی بدارند. انشاالله این سنت در سال های آتی پایدار می ماند  و در شب هفتم محرم مراسم تجلیل از شهدای چهاردانگه برگزار خواهد شد.

گرامی می‌داریم یاد و خاطره 217 شهید والامقام چهاردانگه که روح مطهر آنها این شب‌ها بدون شک مهمان سرور و سالار شهیدان می‌باشد و عنده ربهم یرزقون هستند و مهمان سفره الهی. روحشان شاد.

 

در سینه‌ام دوباره غمی جان گرفته است

« امشب دلم به یاد شهیدان گرفته است »

تا لحظه‌ای پیش دلم گور سرد بود

اینک به یمن یاد شما جان گرفته است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.