پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امام جمعه موقت ساری: پیوند امت با ولایت همواره موجب آرامش جامعه است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام یوسف یوسف پور در خطبه های نماز جمعه ساری ایجاد این پیوند را از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: دوازدهم مرداد ماه ۱۳۵۹ این سازمان با اهداف متعالی به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد.
وی از سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان نهاد فراجناحی و فارغ از هرنوع وابستگی نام برد و حفظ روحیه استقامت و پایداری، مدیریت و برنامه ریزی برای برگزاری مناسبت ها، پیشگیری از هرگونه ناسازگاری بین سایر دستگاه های دولتی و… را از اهداف این سازمان دانست.
خطیب جمعه ساری به حفظ ارزش و کرامت شهیدان در تمام شئون زندگی تاکید و از آیت الله شیخ فضل الله نوری، عباس بابایی، منصور صارمی، شهیدان حادثه خونین مکه معظمه به عنوان شهدای مرداد ماه یاد کرد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران همچنین با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان یکی از رویداد های خجسته و مبارک ، از جوانان خواست تا در تشکیل زندگی زناشویی این دو بزرگوار را اسوه خویش قرار دهند.
وی از ادب، ایمان و اخلاص به عنوان سرلوحه وصلت حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) نام برد و گفت: جای تاسف دارد که برخی از جوانان به جای پیروی از بزرگان دین به ازدواج های اینترنتی، پیامکی، خیابانی و غیره روی می آورند.
او ازدواج را نخستین سنگ بنای خانواده و جامعه دینی و ارجمندترین رویداد در نزد خداوند دانست و افزود: اجابت ضرورت فردی، وجود یار غمخوار و ایجاد آرامش و آسایش حاصل ازدواجی است که بر اساس آموزه های اسلامی صورت پذیرد.
یوسف پور به نامگذاری هفته جهانی تغذیه با شیر مادر اشاره کرد و آن را حق مسلم فرزندان دانست و از مادران خواست تا برای پرورش فرزندان سالم، آنان را از شیر خود محروم نکنند.
وی به بعد فردی  و بعد اجتماعی فرد فرد افراد به عنوان حق الله و حق الناس یاد کرد و عمل به آن را برای همگان واجب دانست.
یوسف پور افزود: خداوند حق الناس را بر حق خود مقدم دانسته و می فرماید آن کس که به رعایت حق دیگران پایبند باشد حق مرا نیز به جا می آورد.
۹۹۱۹/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.