پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

امادگی بیمارستان‌های خصوصی مازندران برای پذیرش بیماران کرونایی

0

به گزارش خبرنگارایرنا، اگرچه تاکنون در بیمارستان های خصوصی مازندران  که حدود ۲۵ درصد از چهار هزار تخت بیمارستانی استان را در اختیار دارند هیج بیماری از سوی مراکز درمانی استانی انتقال داده نشد، ولی پیش آمادگی این مراکز درمانی می تواند تا حد زیادی نگرانی ها ناشی از کمبود احتمالی تخت ها برای بستری افراد مشکوک به ویروس کرونا را کاهش دهد.
براساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکنون نتیجه نمونه گیری ۶۲۰ بیمار به ویروس کرونا قطعی شد و بیش از این تعداد نیز بیماران مشکوک در بیمارستان ها مراحل درمانی را انجام می دهند و ۲۳۰ نفر نیز تاکنون پس از بهبودی از بیمارستان ها و مراکز ریفرال برای پذیرش بیماران مبتلا و یا مشکوک به ویروس کرونا مرخص شدند.
آمادگی بخشی از ظرفیت مراکز خصوصی برای بیماران کرونایی 
رییس بیمارستان امیر مازندرانی شهر ساری می گوید: در شرایط فعلی این آمادگی در بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی  وجود دارد که متناسب با ظرفیت های در اختیارشان بتوانند بخشی از بیماران کرونایی را در مراحلی از بهبود پذیرش داشته باشند.
دکتر افشین معلم سواسری در گفت و گو با خبرنگارایرنا گفت: هم اکنون بیشترین مسوولیت بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی تمرکز در پذیرش بیماران عادی است که بتوانند بخشی از ظرفیت هایی مراکز دولتی که برای بیماران کرونایی قطعی و مشکوک در نظر گرفته شده را جبران کنند.
وی اضافه کرد :  در نشست های مختلفی که مدیران بیمارستان های خصوصی با دانشگاه علوم پزشکی مازندران  داشتند، قرار شده برای جلوگیری از پخش ویروس در سطح شهر فعلا این پذیرش در مراکز دولتی پیش بینی انجام شود و در صورت نیاز به مراکز خصوصی متناسب با ظرفیت و براساس پیشنهادهایی که دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام می کند، ما این مسوولیت را بر عهده بگیریم.
دکتر سواسری خاطرنشان کرد : طبق توافق در صورت نیاز به مراکز درمانی خصوصی، بیمارانی به این مراکز انتقال داده می شوند که وضعیتشان رو بهبودی باشد.
عدم ابلاغ پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های بخش خصوصی 
رییس بیمارستان شفا ساری هم گفت : در نشست های اولیه پیش از شیوع ویروس در دانشگاه علوم پزشکی مازندران، ظرفیت مراکز خصوصی برای پذیرش بیماران احتمالی کرونایی مورد سنجش قرار گرفت و ما نیز براساس این ظرفیت سنجی خود را آماده پذیرش کردیم.
دکتر قربانعلی قلعه سری به ایرنا افزود : ظرفیت هایی که قرار بود برای پذیرش بیماران احتمالی کرونا قرار گیرد ، ما در بیمارستان این تجهیزات و آمادگی را ایجاد کردیم و منتظر دستور دانشگاه علوم پزشکی استان و معاونت درمان این دانشگاه هستیم.
وی خاطرنشان کرد : ما در شرایط فعلی با وجود آمادگی از لحاظ امکانات، حق پذیرش بیماران را  به صورت خودسرانه نداریم،در صورت اعلام پذیرش ما صرفا براساس ارجاع از سوی مراکز دولتی و هماهنگی مربوطه انجام می شود.
۹۰ درصد فعالیت بیمارستانی در خدمت بیماران کرونایی 
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران می گوید : در شرایط فعلی حدود ۹۰ درصد از فعالیت های بیمارستانی در سطح استان مازندران به بیماران قطعی و مشکوک به بیماران کرونایی اختصاص یافته و اکثر توان این مراکز نیز صرف این کار شده است.
دکتر سید عباس موسوی افزود : چهار بیمارستان استان در غرب و شرق این استان برای پذیرش بیماران کرونایی تجهیز شد و با رعایت خود مراقبتی می توانیم از حجم بیماران در مراکز درمانی ریفرال جلوگیری کنیم.
وی اضافه کرد : در شرایط فعلی مردم باید خود مراقبتی که مهمترین شکل آن ماندن در خانه است را رعایت کنند و صرفا برای دریافت خدمات ضروری از منزل خارج شوند و با این کار می توانند کمک مهمی به کادر درمانی و مراکز درمانی ما داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد : اگر مردم هشدارهای ما را رعایت نکنند، ما هر میزان هم بتوانیم تجهیزات بیمارستانی و کادر درمانی را افزایش دهیم، نمی توانیم خدمات مناسبی به بیماران احتمالی بدهیم و همچنان با محدودیت مواجه هستیم.
مازندران بیش از چهار هزار تخت بیمارستانی دارد که حدود یک هزار تخت بیمارستانی در اختیار بخش خصوصی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.