پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۴ درصدی تلفات ناشی از حوادث کار

0

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ و میر با افزایش ۴ درصدی ناشی از حوادث کار در شش ماهه امسال در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، علی عباسی اظهار کرد: ۵۳ مرد از این تعداد ۴۲ نفر متاهل و مابقی مجرد هستند  و بر اساس آمارهای موجود در شش ماهه سالجاری سقوط از بلندی با ۱۵ فوتی رتبه اول را در مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: حوادث ناشی از برق گرفتگی نفر۱۴، جسم سخت ۱۱ نفر، سوختگی ۷ نفر و حوادث دیگر با  ۶ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران خاطرنشان کرد: در شش ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۳ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با ۴ مورد در فروردین ماه ثبت شده‌ است .

عباسی گفت: طی این مدت شهرستان‌های ساری  با ۱۲فوتی و نور با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های تنکابن، محمود آباد و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.

وی افزود: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۶ فوتی و سن بیش از ۵۱ تا ۶۰سال با ۵ فوتی کمترین آمار در این شش ماهه گزارش شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۴۷۲ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشت و از این تعداد ۴۴۸ نفر مرد و مابقی زن هستند.

عباسی با اشاره به اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، یادآور شد: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استانداردها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع‌رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.