پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش ۳۲ درصدی مصرف برق تابستانی در مازندران

0

رضا غفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان مصرف برق در یک هفته گذشته مربوطو به روز دوشنبه سوم تیر ماه بود که دمای هوا برابر اعلام هواشناسی در برخی مناطق به ۳۶ درجه سانتی گراد رسید و میزان مصرف برق هم در زمان پیک به یکهزار و ۷۵۰ مگاوات افزایش یافت.

وی با اعلام اینکه به طور میانگین به ازای هر یک درجه افزایش دمای هوا، ۱۷۰ مگاواتی بر میزان مصرف برق مشترکین استان اضافه می شود، تاکید کرد: لازم است مشترکین برای جلوگیری از خاموشی ناخواسته و همچنین بهره مندی همه از برق، مصرف خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران توضیح داد: حدود ۳۰ روز گرم را برابر پیش بینی هواشناسی در تابستان امسال پیش داریم و بر این اساس مطمئناً امسال سال سختی برای شبکه توزیع برق استان است، اما می توان با مدیریت مصرف از خاموشی جلوگیری کرد.

غفاری سامانه های سرمایشی بخصوص کولرهای گازی را پر مصرف ترین دستگاه برقی معرفی و به مشترکین توصیه کرد که دمای کولر های خود را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند تا هم فشار کمتری به این دستگاه خنک کننده وارد شود و هم صرفه جویی در میزان مصرف محقق گردد.

توزیع برق مازندران دارای ۲ شرکت است که توزیع منطقه ساری یک میلیون و ۳۸۰ هزار مشترک دارد و از گلوگاه تا آمل را پوشش می دهد. ۷۰ درصد از مشترکان توزیع برق مازندران منطقه ساری مشترکان خانگی هستند.

خاموشی برق ۱۰ دستگاه دولتی و بانک به علت پر مصرفی

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با گله از بی توجهی بعضی ادارات، سازمان ها و دستگاههای دولتی در رعایت مصرف بهینه برق، گفت: متاسفانه تا کنون ادارات استان ۳۰ درصد از انتظار ما را برای کاهش مصرف برآورده کردند و همچنان شاهد هستیم که بعضی ادارات و بانک ها حاضر به همکاری نیستند.

وی افزود: البته شرکت توزیع هم برابر مقررات و تاکیدات مقامات ارشد استان تامین برق مشترکین خانگی را در اولویت دارد و به همین منظور هم در روزهای اخیر برق بیش از ۱۰ دستگاه اجرایی و بانک را به علت مصرف بیش از حد قطع کردیم.

استانداری مازندران با هدف پایداری شبکه برق استان بویژه برای مشترکین خانگی از ۲۵ خرداد ماه امسال ساعت کار تابستانی را ابلاغ کرد که بر اساس آن ساعت کار ادارات، سازمان ها، بانک ها، دانشگاهها و دستگاههای دولتی از ۶ و ۳۰ دقیقه صبح شروع می شود و ۱۳ و ۳۰ دقیقه هم پایان می یابد.

همچنین در این چارچوب از مدیران این دستگاهها خواسته شده تا ضمن اعمال ساعت کار تابستانی، مصرف برق در مجموعه خود را هم مدیریت کرده و در صورت لزوم از ژنراتورهای تولید برق استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: انتظار ما از ادارات با اعمال ساعت کار تابستانی و مدیریت مصرف، کاهش ۶۴ مگاواتی مصرف برق در روز بود ولی از زمان اعمال تغییر ساعت اداری تنها ۲۰ مگاوات کاهش مصرف دستگاه ها و ادارات و بانک ها را شاهد بودیم که نشانگر فقدان مدیریت مصرف آنها و همکاری با شرکت برق است.

وی از بازدید تیم های شرکت توزیع برق از دستگاههای دولتی و مشمولین طرح ساعت کار تابستانی در زمان های پیک مصرف خبر داد و افزود: ۲۵ تیم همیار توزیع برق مازندران تا آخر تابستان هر روزه در ساعات پیک از دستگاه ها و ادارات بازدید می کنند و در صورت فقدان مدیریت مصرف اقدام به قطع برق آنها خواهند کرد.

مصرف برق مشترک تحت پوشش شرکت توزیع برق مازندران منطقه ساری به طور میانگین در طول سال روز انه ۸۰۰ مگاوات است که این میزان در فصل گرما تا حدود سه برابر افزایش می یابد.

سال گذشته مصرف برق کل استان مازندران از مرز سه هزار مگاوات عبور کرد و رکورد بی سابقه ای بر جای گذاشت.

هوای مازندران بر اساس پیش بینی هواشناسی تابستان امسال گرم تر از سال قبل خواهد بود و در صورت عدم رعایت مدیریت مصرف احتمال خاموشی و قطع برق چندان دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس گزارش رسمی شرکت توزیع برق، در سال جاری با وجود بارش‌های فراوان بهاری که سبب حاکم شدن هوای سرد و خنک در ماههای فروردین و اردیبهشت و حتی نیمه اول ماه خرداد شده بود، ولی تاکنون ۲۰ روز پیک مصرف برق در استان از مرز ۲ هزار مگاوات رد شد در حالی که سال گذشته در این مدت تنها ۶ روز پیک مصرف از ۲ هزار مگاوات بیشتر شده بود.

۷۳۳۵/‏۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.