پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش نگران کننده بیماران کرونایی در مازندران

۱۶۸بیمار جدید کرونایی، شبانه روز گذشته در مازندران شناسایی و بستری شدند.

0
پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: با شناسایی و بستری ۱۶۸بیمار جدید کرونایی، شبانه روز گذشته در مازندران، تعداد مبتلایان به کرونا در استان ۶۳نفر بیشتر از دیروز است.
در ۲۴ساعت گذشته ۱۶۱بیمار مبتلا به کووید۱۹ با بهبودی نسبی از بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل مرخص شدند و ۱۸۰بیمار مبتلا نیز در بخش مراقبت‌های ویژه استان، بستری هستند.
همچنین تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان در حال حاضر به ۸۴۳نفر رسید.
افزایش بی سابقه بیماران کرونایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در ۲۴ساعت گذشته ۱۵۱بیمار جدید مشکوک به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران، پذیرش و بستری شدند و در همین مدت ۱۴۰نفر ترخیص و برای ادامه درمان راهی منزل شدند.
دکتر موسوی افزود: اکنون ۶۹۰بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه بستری هستند.
وی گفت: ۱۴۰بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه افزایش بی سابقه بیماران کرونایی در مازندران، نگران کننده است خاطر نشان کرد: مردم از مسافرت به این استان، خودداری و خانواده‌ها هم از تجمعات خانوادگی پرهیز کنند.

لزوم رعایت پروتکل‌ها
رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم با اشاره به پذیرش ۱۷بیمار کرونایی جدید ۲۴ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیرمجموعه این دانشگاه گفت: ۲۱بیمار در این مدت با بهبودی نسبی مرخص شدند.

دکتر جلالی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های بابل را ۱۵۳نفر اعلام کرد و افزود: ۴۰بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بابل بستری هستند.
او بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع ها، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و بهداشت دست تاکید کرد و از مردم خواست حتما” توصیه‌های پزشکان را جدی بگیرند.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.