پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش نسبی مبتلایان به کرونا در مازندران/مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سیدعباس موسوی، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۹۲ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند و در همین مدت تعداد ۱۰۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

وی افزود: آمار  مبتلایان به ویروس کرونا روز گذشته در مقایسه با روز قبل افزایش نسبی داشته است که توصیه به مردم علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی، پرهیز از رفت و آمدها، رفتن به مهمانی و بیرون رفتن‌های غیرضروری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: هم اکنون ۴۱۶ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسوول بیان کرد: مهلت نام‌نویسی در سامانه وزارت بهداشت برای مشاغل کم‌ریسک، امروز به پایان می‌رسد و پس از پایان این مهلت با صاحبان مشاغلی که نام‌نویسی نکرده‌اند برخورد قانونی می‌شود.

 موسوی تصریح کرد: همچنین با توجه به شیوع کرونا ، با رعایت اصول بهداشتی تغذیه در ماه مبارک رمضان ، به حفظ سلامتی و تقویت قوای جسمانی و ایمنی بدنتان در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا کمک کنید.

وی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین راهکار پیشگیری از ابتلا و شیوع کرونا حفظ  «فاصله اجتماعی»  رعایت فاصله ۱.۵ تا  دو متری افراد از یکدیگر و خودداری از شرکت در اجتماعات است، گفت: همچنین شستن مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک در مواجهه با افراد است ؛ به‌ویژه آنکه برخی مبتلایان، هیچ علامتی ندارند و  از ابتلای خود هم بی‌خبر هستند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: برای به تاخیر انداختن اوج‌گیری احتمالی مجدد اپیدمی کرونا و خلاصی کادر درمانی از فرسایندگی موجود، شکستن زنجیره انتقال یک وظیفه همگانی است.

 /۸۶۰۳۴/ع

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.