پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش سرعت اینترنت تلفن همراه در مناطق گردشگری مازندران

1

۱۱۵ منطقه گردشگری استان اکنون زیر پوشش شبکه‌های تلفن همراه قرار دارد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به وضعیت پوشش ارتباطی مناطق گردشگردی و مسافر خیز مازندران گفت: از مجموع ۱۲۲ منطقه گردشگری مازندران تا دو سال گذشته ۹۵ نقطه و اکنون ۱۱۵ منطقه گردشگری استان زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار گرفت.

اسماعیل اعزی افزود: در راستای اجرای طرح توسعه مناطق گردشگری مازندران در دو سال گذشته ۲۰ نقطه گردشگری استان با نصب تجهیزات زیر پوشش ارتباطات تلفن همراه رفت، افزود: تمامی مناطق گردشگری استان تا پایان دولت سیزدهم زیر پوشش شبکه تلفن همراه قرار می گیرند.

اعزی، بر تاثیر فن آوری نوین در زندگی روستاییان اشاره  و خاطرنشان کرد: بر اساس تکالیف قانونی ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار باید از اینترنت پرسرعت برخوردار می‌شدند، که این میزان اکنون در مازندران با  تحقق ۹۷ درصدی ، بالاتر از میانگین کشوری و برنامه‌های تکلیفی است.

وی، طرح توسعه فیبر نوری با هدف افزایش پهنای باند در روستا‌ها را نیز از جمله برنامه‌های  این اداره کل اعلام کرد و افزود: در دو سال گذشته ۲۰۰ روستا در شهرستان‌های ساری، سواکوه، بابل و نکا با ۴۵ میلیارد تومان مجهز به فیبر نوری شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین با بیان اینکه عملیات فیبر نوری در روستا‌های شهرستان‌های نور و رامسر با ۲۶ میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست، گفت: هزار کیلومتر فیبر نوری با هزینه‌ بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان در ۱۲ شهرستان اجرایی خواهد شد.

1 نظر
  1. علی می گوید

    با سلام احترام
    تحت پوشش قرار دادن شبکه تلفن همراه وبرخورداری ازاینترنت پرسرعت درروستاها درجهت توسعه کار خوبی است .
    اما درجهت برخورداری از برنامه های شبکه های داخلی سیما آنتن دهی تلویزون در مناطق روستایی ضعیف است واگر قدرت آنتن دهی در روستاها ومناطق دور دست تقویت گردد ،دیگر کمتر کسی برای اینکه از شبکه های داخلی سیما استفاده کند بدنبال نصب آنتن های ماهواره ای می روند ، بعضی وقت ها اگر ما درست کار نکنیم باعث می شود که دیگران راه خلاف بروند؟!
    لذا ازمسئولین مربوطه تقاضا دارم بدلیل اهمیت موضوع نسبت به تقویت آنتن دهی مناطق روستایی چهاردانگه اقدام لازم فرمایند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.