پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در غرب مازندران نداشتیم/پیچیده بودن ماهیت بیماری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعباس موسوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری مجازی با خبرنگاران اظهار کرد: تاثیر رسانه در جامعه در دوران شیوع کرونا به خوبی مشخص شده است.

قدردانی از رسانه‌ها

وی با اعلام اینکه با وجود سخت بودن تغییر رفتار، ایام شیوع کرونا با وجود همکاری مناسب رسانه‌ها تغییرات رفتاری زیادی در جامعه اتفاق افتاده است، گفت: نقش رسانه‌ها در این بخش بسیار پررنگ بوده و پیام متولیان سلامت به خوبی توسط رسانه‌ها منعکس شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اگر همه مخاطرات این بیماری را به جامعه انتقال می‌دادیم با اضطراب موجود در جامعه مواجه می‌شدیم، افزود: اگر در اطلاع‌رسانی کم‌کاری می‌کردیم با شیوع بیماری مواجه می‌شدیم که رسانه‌ها به خوبی در انتقال پیام‌ها موثر عمل کردند.

ماهیت این بیماری بسیار پیچیده است

 وی خاطر نشان کرد: ماهیت این بیماری بسیار پیچیده است، حوزه تغییر رفتاری ما باید با حساسیت بیشتری پیگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با اقدامات انجام شده در استان مازندران بیان کرد: در استان بیماری به خوبی مدیریت شده است، برخی از استان‌ها چندان درگیر نشدند، در این عدم درگیری مدیران و متولیان استانی چندان نقشی نداشتند اما در مازندران مدیریت همه جانبه متولیان استان در کنترل و مدیریت بیماری  بسیار موثر بوده است.

موسوی با اعلام اینکه در ورود بیماری نسبت به استان‌های دیگر با گستردگی مواجه شدیم اما وضعیت ما مانند استان‌های است که وارد این بیماری نشده یا میزان ابتلاشان بسیار محدود بود،بیان کرد: این نتیجه تلاش‌های همه جانبه مدیران استانی در کنترل و مدیریت بیماری کرونا در استان به خوبی محسوس است.

وی اضافه کرد: در ایام شیوع کرونا نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان در روز هم امکانات حفاظتی دریافت کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با ابتلا کادر درمانی اضافه کرد: هیچ یکی از اعضای  کادر درمانی ما در حوزه بیمارستانی را از دست ندادیم، البته درگیری‌های را در سایر بخش‌ها داشتیم و  افرادی هم درگیری شدند.

وی درباره بحث شیوع مجدد کرونا در غرب مازندران،گفت: کرونا در غرب استان افزایش معنی‌دار ندارد به ثباتی رسیدیم و در حوزه سرپایی هم پیکی در غرب استان نداریم، این به معنی عادی بودن وضعیت  نیست اما ملاحظات بهداشتی باید رعایت شود.

نقش پزشکان خانواده در کنترل بیماری

موسوی در ارتباط با نقش پزشک خانواده در زمینه کنترل شیوع کرونا در استان، اظهار کرد: پزشک خانواده در این زمینه کمک کرده است، بحث غربالگری افراد و اقدامات درمانی نقش پزشک خانواده بسیار موثر بوده است، اما واقعا این طرح بی‌نقص نبوده اشکالاتی هم در بخش‌های مختلف داشتیم.

وی درباره برخی نگرانی‌ها نسبت به عادی شدن وضعیت تردد توسط مردم، اضافه کرد: مراجعات ما به خارج از منزل و مسافرت‌های ما باید ضروری باشد، بنا نداریم که مردم را دائم نگران کنیم اما نباید نسبت به حساسیت‌ها بی‌تفاوت باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تعطیلی اصناف و خانه‌نشینی افراد و عدم حضور در مسافرت‌ها نتیجه کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری بوده است، افزود: اگر رفتار خطرناک در جامعه داشته باشیم اثرات آن دوباره در مراکز درمانی دیده می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ارتباط با تبدیل وضعیت نیروهای شرکت فعال در درمان کرونا به جای جذب نیروی جدید، بیان کرد: اینکه گفته می‌شود در برخی استان‌ها انجام شده، صحت ندارد، در حوزه جذب نیرو و تبدیل وضعیت آنها بدون مصوبه قانونی خاصی امکان‌پذیر نیست در هیچ استانی انجام نشده و در مازندران هم ما تابع تصمیم مسؤولان بالادستی هستیم.

 /۸۶۰۰۴/ج

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.