پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح یک اقامتگاه بوم‌گردی در تنکابن

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ، این اقامتگاه بوم گردی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر در دوطبقه دارای یک تراس و چهار اتاق می باشد که برای احداث آن بدون احتساب قیمت زمین حدود ۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

بر اساس آخرین آمار موجود ، در شهرستان تنکابن ۳۲ اقامتگاه بوم گردی فعال وجود دارد که به دلیل استقبال زیاد مردم منطقه هم اکنون ۱۷ پرونده ایجاد اقامتگاه بوم گردی آماده صدور مجور نهایی و ده درخواست نیز در مرحله تکمیل پرونده قرار دارد.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است تا سال ۱۴۰۰ حدود یکصد اقامتگاه بوم گردی فعال در این شهرستان راه اندازی شود که با توجه به استقبال خوبی که در این زمینه صورت گرفته ، تحقق این امر دور از دسترس نخواهد بود.

فرماندار ویژه تنکابن در این آیین با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان ، بر ضرورت ایجاد واحد های بوم گردی در منطقه تاکید کرد و گفت : واحد های بوم گردی در روستاها با اشتغالزایی و کسب درآمد برای مردمان بومی منطقه می توانند سدی در برابر زمین فروشی و ویلاسازی باشند.

سید امیر حسینی جو افزود : شاید ویلاها و خانه های دوم در کوتاه مدت جاذبه ای داشته باشند اما در بلند مدت مشکلات زیادی را به وجود خواهند آورد.

وی با بیان اینکه واحد های بوم گردی آینده طبیعت ، تمدن و فرهنگ منطقه را تضمین خواهند کرد ، اظهار داشت : سیاست عمومی در این شهرستان حمایت از واحد های بوم گردی است و تاکنون در این زمینه پرونده های زیادی تشکیل شده است.

حسینی جو خاطر نشان کرد : باید برای هر روستا حداقل یک واحد بوم گردی داشته باشیم تا مسافران و گردشگران به جای خرید زمین و ویلاسازی ، به اسکان در این اقامتگاه ها روی بیاورند.

وی فعالیت واحد های بوم گردی دارای مجوز را خوب توصیف کرد و بیان داشت: خوشبختانه استقبال خوبی از این واحد ها توسط مسافران و گردشگران شده و اکثر آنها تا شش ماه نخست سال رزرو هستند و امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد : اشتغال روستایی با ایجاد واحد های بوم گردی شکوفا می شود و می تواند جلوی مهاجرت افراد بومی را به شهرها بگیرد که در این زمینه شاهد اتفاقات خوبی در شهرستان بودیم.

شهرستان ۱۷۰ هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.