پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح نخستیم مرکز جامع سرطان مازندران و مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند ساری

نخستین مرکز جامع سرطان مازندران و مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند ساری با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه: عصر چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵،  با حضور سید حسن قاضی‎زاده‌هاشمی و هیأت همراه ایشان، نخستین مرکز جامع سرطان مازندران که در محوطه جنوبی بیمارستان امام خمینی(ره) ساری ساخته شده است، به‎طور رسمی به بهره‎برداری رسید.

 

این مرکز که یکی از مراکز مهم کشور در نوع خود است، در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع در ۶ طبقه با ۸۵ تخت و با صرف ۱۸۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

 

مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از این مبلغ در سه مرحله توسط «حاجیه خانم منیژه اتحاد» همسر مرحوم سید مهدی باغبان از خیران به‌نام مازندران به ساخت یا تجهیز مرکز جامع سرطان مازندران اهدا شد.

 

به گزارش فارس، در حالی‌که ۱۳٫۵ درصد از آمار مرگ و میرها در کشور بر اثر سرطان است، این آمار در مازندران ۱۶ درصد است که پس از سکته مغزی و بیماری‎های قلبی عروقی، بیشترین آمار مرگ و میرهای مازندران را به‌خود اختصاص داده است.

 

نخستین مرکز جامع سرطان مازندران دارای بخش‌های آزمایشگاه جامع، ایزوله، پیوند مغز و استخوان، هماتولوژی خون، آنکولوژی سرپایی، آنکوسرجری و شیمی‌درمانی است.

 

افتتاح مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند ساری

 

با حضور سید حسن قاضی‎زاده‌هاشمی و هیأت همراه، مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند (بیمارستان مهر سابق) واقع در بلوار کشاورز ساری افتتاح شد.

 

این مرکز در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع با زیربنای ۲ هزار و ۵۵۰ متر مربع در چهار طبقه، با ۴۸ تخت و با صرف ۹۵ میلیارد ریال در مدت یک ‎سال ساخته شده است.

 

مرکز جامع بیماران کلیوی شهروند ساری دارای رادیولوژی، سونوگرافی، درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی، اتاق عمل سرپایی، اتاق ریکاوری و آزمایشگاه تخصصی است که دو اتاق عمل جراحی ویژه بیماران کلیوی و دیالیزی نیز در آن تجهیز می‌شود.

 

این مرکز مهم با مشارکت شورای شهر و شهرداری ساری ساخته شده و همانند این مراکز با نام مرکز دیالیز، تاکنون در شهرهایی ازجمله بهشهر، کلاردشت، سوادکوه و جویبار ساخته شده است.

 

ساخت و راه‌اندازی مرکز جامع دیالیز غرب مازندران در چالوس نیز ازجمله برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی است.

 

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران، در حال‌حاضر یک‌هزار و ۵۵۰ بیمار کلیوی در این استان شناسایی شده‌اند که ۸۸۰ نفر از آنها دیالیزی و ۶۷۰ نفر نیز بیماران پیوند کلیه هستند.

 

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از این برنامه در افتتاحیه نخستین دوره المپیاد ورزشی کارکنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت می‌کند.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.