پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

افتتاح بزرگترین واحد تولید ام‌دی‌اف مازندران در امیرآباد بهشهر

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس ازشهرستان بهشهر، با اجرای طرح تنفس جنگل‌ها و ممنوع شدن برداشت چوب از جنگل، توسعه زراعت چوب رونق فراوان گرفت و این در حالی است که باید اراضی مناسبی را برای کشت این زراعت در نظر گرفت.

زراعت چوب و توسعه آن این روزها خوراک صنایع تخته فشره و ام دی اف است؛ صنایعی همچون آرین شیمی امیرآباد بهشهر که امروز با حضور وزیر صمت و با حضور رئیس جمهوری  به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

زراعت چوب این روزها دغدغه مهم سرمایه‌گذاران صنایع چوبی است و سرمایه‌گذار واحد تولیدی ام دی اف بندرامیرآباد هم امروز در ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور هم این مطلب را بیان و دغدغه اصلی را تهیه چوب با پوست و واردات عنوان کرد.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی سلولزی شرکت آرین شیمی بندرامیرآباد گفت: از سال 96 با افتتاح ام دی اف گیلان وارد تولید این محصول شده و تاکنون 4 واحد و طرح را افتتاح و یک میلیون متر مکعب به ام دی اف کشور با محصولات صنایع ما به ام دی اف کشور افزوده شده است.

*افتتاح 38 طرح سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم با اشاره به هشتمین هفته افتتاح طرح‌های بزرگ کشوری با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی گفت: افتتاح 38 طرح با 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته‌های تداوم تولید، ثمره مهم این دولت است.

حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: امروز در هشتمین هفته از هفته‌های تداوم تولید، شاهد بهره‌برداری از 5 واحد تولیدی در استان مازندران، خوزستان و فارس به صورت همزمان هستیم که 5 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از 5 واحد تولیدی در استان مازندران، خوزستان و فارس با  سرمایه‌گذاری 5 هزار و 600 میلیارد تومانب برای یک‌هزار و 700 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به وجود شهرک هزارهکتاری در بهشهر یادآور شد: این شهرک ظرفیت بالایی است که می‌تواند اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد کرده و در مهار بیکاری نقش عمده‌ای ایفا کند.

مدرس خیابانی افزود: تولید ام دی اف در بندر امیرآباد بهشهر، ظرفیتی مناسب برای افزایش طرفیت تولید این محصول است و تلاش داریم تا با استفاده از این ظرفیت، ظرفیت‌های خالی را پر کرده و صادرات را تقویت کنیم.

وی همچنین افزایش زنجیره فولاد را از دیگر برنامه‌های مهم کشور عنوان و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی، افزایش طرفیت فولاد کشور باید به 26 میلیون تن در سال برسد که کارهای مهمی در این بخش انجام شده است و اکنون ظرفیت تولید فولاد کشور 16 میلیون تن است.  

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون 4 هزار پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت در کشور در حال ساخت است که امیدواریم تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

*توسعه زراعت چوب و پایانه‌های صادراتی از اولویت‌های مهم در مازندران

استاندار مازندران هم با اشاره به  اینکه توسعه زراعت چوب و پایانه‌های صادراتی از اولویت‌های مهم در مازندران است؛ خاطرنشان کرد: در این بخش‌ها تلاش فراوانی انجام شده است و به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

احمد حسین‌زادگان افزود: زراعت چوب با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل برای ما مهم به شمار می‌رود و از تاکیدات مهم است که براساس برنامه‌ریزی مقرر شد تا ظرفیت زراعت چوب در استان مازندران به 4 هزار و 500 هکتار افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه زراعت چوب، نقش مهمی در حفاظت از جنگل دارد، اظهار کرد: توسعه زراعت چوب و اختصاص اراضی شیبدار به این بخش، ضمن حفظ منابع طبیعی موجب اشتغال مناسب می‌شود.

استاندار مازندران همچنین ایجاد پایانه‌های صادراتی در مازندران را از دغدغه‌های مهم دانست و گفت:  پایانه صادرات شیلاتی و محصولات کشاورزی از جمله پایانه‌های صادراتی مازندران است که پایانه صادراتی شیلات تا دو ماه آینده و پایانه محصولات کشاورزی با 500 میلیارد تومان اعتبار تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، برای ساخت واحد تولیدی سلولزی شرکت آرین شیمی ، این صنعت وابسته به صنایع چوبی و ام دی اف، در مجموع با 400 میلیارد تومان اعتبار و معادل ۳۵ میلیون یورو اعتبارات در قالب ارزی برای خرید ماشین آلات  از سوی دولت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

واحد تولیدی سلولزی شرکت آرین شیمی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای 7هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با ایجاد اشتغال برای 300 نفر ساخته شد و سالانه قادر به تولید افزون بر ۳۰۰ هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده است.

امروز همزمان با افتتاح 5 طرح بزرگ کشوری در استان مازندران، خوزستان و فارس، بزرگترین واحد تولید ام دی اف مازندران در امیرآباد بهشهر هم به بهره‌برداری رسید تا جوانان و سرمایه‌گذاران این مرزو بوم نشان دهند که بدون اتکا به نفت هم می‌توان در اوج بود و به توسعه رسید.

 /86002/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.