پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام موضع قدرت مستلزم قدرت نظامی و اقتصادی است

0

ایسنا/مازندران وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام موضع را مستلزم قدرت نظامی و اقتصادی دانست و گفت: بخشی از قدرت دفاعی در حوزه ما است و با این نگاه برنامه وزارت دفاع تنظیم شده که همان رسیدن به قدرت راهبردی خواهد بود.

امیر سرتیپ حاتمی صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر با اشاره به  اوضاع احوال کشور در شرایط فعلی و ارزیابی از برخورد دشمنان اظهار کرد: واقعیت این است کشور ما در موقعیت راهبردی و گذرگاهی قرار دارد و بودن درکنار خلیج فارس و دریای عمان موقعیتی را ایجاد می‌کند که فی نفسه تهدید نیست و اینکه اگر بخواهد فرصت یا تهدید باشد به ما بستگی دارد.

وی با بیان اینکه اتفاقات قرن اخیر این موقعیت را حساس‌تر کرده است، تصریح کرد: توجه قدرت‌های جهانی با نظریه‌پردازی‌ها و اکتشاف انرژی در منطقه و وقوع انقلاب حساسیت مضاعفی را ایجاد کرده که یا باید در اختیار یک قدرت یا وابسته به یک قدرت شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: راه‌حل فائق آمدن به این مسئله و چالش و تبدیل آن به فرصت یک راه دارد و آن هم اینکه قدرت داشته باشیم.

امیر سرتیپ حاتمی با تاکید بر اینکه قدرت الزام مستقل بودن است، گفت: در جنگ جهانی اول اعلام بی‌طرفی کردیم اما کسی توجه نکرد، درجنگ جهانی دوم هم اعلام بی‌طرفی کردیم اما بازهم حاکمان آن روز نتوانستند سیاست را اعمال کنند.

وی با اشاره به اینکه مولفه‌های اصلی ما قدرت موشکی، هوایی و دریایی است، افزود: در دفاع مقدس مطمئن شدیم که باید از قدرت درونی استفاده کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه باید طراحی وساخت در اختیار خودمان باشد، گفت: امروز فرماندهان ارتش دانش آموخته این دانشگاه بوده که از یک طرف به لحاظ تربیتی مطابق نیاز جامعه پرورش پیدا می‌کنند واز طرفی در طراحی وتجهیز کمک خواهند کرد.

امیر سرتیپ حاتمی در خطاب به دانشجویان یادآور شد: این فرصت تکرار ناشدنی است و باید با برنامه‌ریزی مراقب پاکی زندگی خود باشید.

وی با اشاره به اینکه ظرف دو سال آینده نیاز به صادرات در بحث نفتی نخواهیم داشت، بیان کرد: آسیب‌پذیری‌های اقتصادی تمام خواهد شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد: نیروی انسانی ومنابع انسانی چه در طراحی و چه در میدان عمل در حال حاضر در دانشگاه داخل کشور تربیت می‌شوند و امروز فرماندهان ارتش دانش آموخته این دانشگاه هستند.

امیر سرتیپ حاتمی هدف از بازدید خود از دانشگاه علوم دریایی امام نوشهر را فرصت مغتنمی برای بودن در جمع جوانان نیروهای مسلح دانست و افزود: بخشی از خواسته دانشگاه در مورد اقلامی بود که باید برای آموزش باید مورد استفاده قرار گیرد که دانشجو بتواند تجهیزات وتسلیحات را ببیند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.