پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام قیمت خرید تضمینی دانه روغنی کلزا

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: عباس کشاورز معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی صبح امروز در بازدید از مزارع کلزا شهرستان نکا گفت: قیمت تضمینی دانه روغنی کلزا فعلا همانند سال گذشته ۲ هزار و ۷۸۳ تومان در کشور اعلام شده است و این رقم احتمال افزایش دارد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل خرید اعلام شده است افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی دولتی همچون سال گذشته وارد عمل شده است و کشاورزان می‌توانند دانه خود را تحویل این شرکت داده و پول دریافت کنند تا درپاییز آینده پیشرفت و جهش چشم‌گیری در کشت کلزای کشور باشیم.

کشاورز گفت: بیش از ۴۷ رقم کلزا امسال کشت شد که با پیش بینی انجام گرفته برابر با سطح زیر کشت امسال بیش از ۳۵۰ هزار تن دانه کلزار از کشاوزان خریدار می‌شود.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی از افزایش ۴ برابری سطح زیر کشت کلزا در کشور در سال جاری خبر داد و افزود: ۲۲۰ هزارهکتار از زمین‌های کشاورزی کشور امسال به زیر کشت کلزا اختصاص یافته است.

حیدرپور رئیس سازمان جهارد کشاوزی مازندران نیز در حاشیه این بازدید گفت: سطح زیر کشت کلزا در مازندران در سال زارعی امسال ۱۹ هزار و ۸۰۰ هکتار است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۵ هزار تن دانه کلزا از کشاورزان مازندرانی خریداری شود که این رقم نسبت به پارسال دو برابر شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.