پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعلام آمادگی نخبگان مازندران برای توسعه ساری

0

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی بابایی رئیس مرکز پژوهش‌های اسلامی ساری در اولین جلسه سلسله نشست‌های ساری شهر شورایی، هدف از برگزاری نشست ساری شهر شورایی را باز کردن درهای پارلمان شهری به روی منتقدان، نخبگان و متخصصان عنوان کرد و افزود: فرصتی که با شروع به کار مرکز پژوهش‌ها برای شورای اسلامی شهر ساری به وجود آمد همان چیزی است که اعضای محترم شورا در راستای ضرورت پژوهش محور شدن فعالیت‌های مدیریت شهری روی آن تأکید داشتند.

وی در ادامه افزود: یکی از مصادیق حرکت به سوی پژوهش محوری جلب همکاری نخبگان می‌باشد به همین جهت تصمیم گرفتیم این کار را با شرکت‌های استارتاپ شروع کنیم چون معتقدیم این شرکت‌ها حضور فعالی در بازار دارند و تجارب علمی آن‌ها به کار مدیریت شهری می‌آید.

بابایی دلیل حضور نمایندگان شرکت‌های استارت آپ در این جلسه را توجه علمی به بحث برون‌سپاری یاد کرد و گفت: در عصر فناوری و تخصص محوری موضوع برون‌سپاری فعالیت‌های تخصصی برای همه سازمان‌ها امری اجتناب ناپذیر است و براین باوریم اگر قرار است در مدیریت شهری این کار صورت گیرد ارجح است که متخصصین حوزه‌های مختلف در آن شرکت یابند.

وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا ویروس شهرداری هم مثل بقیه بنگاه‌های اقتصادی با مشکلاتی مواجه شد چون این محدودیت‌ها تداوم دارد و ما هم ناگزیریم با ارائه خدمات مطلوب رضایت مردم را جلب کنیم. پس لازممی دانیم در این مسیر حرکت کنیم.

در ادامه نمایندگان شرکت‌های استارتاپی یک‌به‌یک به معرفی قابلیت‌های خود و همچنین دیدگاه‌هایشان در مورد نحوه همکاری با نهاد مدیریت شهری را بیان کردند و آنگاه اعضای هیئت‌امنای مرکز پژوهش‌ها به ایراد سخن پرداختند.

برای فردای بهتر دورهم جمع شدیم

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری و رئیس هیئت‌امنای مرکز پژوهش‌های این شورا اظهار داشت: برای داشتن فردای بهتر ناگزیریم از فکر و اندیشه و دانش نخبگان استفاده کنیم.

وی افزود: ما به‌عنوان نمایندگان مردم مرکز استان در پارلمان شهری تلاش می‌کنیم همکاری با نخبگان را که فرزندان عزیز شهر ما هستند به‌عنوان یک کار مثبت در این دوره شورا ثبت کنیم.

شمشیربند خاطرنشان کرد: شورای شهر را فقط در رابطه با شهرداری یا ناظر بر کار شهرداری خلاصه نکنید بلکه ما می‌توانیم از نخبگان چنانچه در ارتباط با دیگر ادارات مستقر در شهر با مشکلاتی روبه‌رو شوندحمایت کنیم و معتقدم همه همکارانم در شورای شهر نیز همین نظر را دارند.

وی گفت: طرح‌ها و ایده‌های شرکت‌های استارت آپ برای عملیاتی شدن در حوزه‌های عملکردی نهاد مدیریت شهری باید از کانال شورای شهر بگذرد تا به نتیجه برسد و لذا اقدام این نشست‌ها ضروری است.

شمشیربند بابیان اینکه نخبگان دستاوردهای فراوانی را برای کشور داشته‌اند اضافه کرد: حمایت از نخبگان زمینه‌ساز افزایش این آورده‌ها و بلکه موجب مهاجرت معکوس نخبگان خواهد شد.

رئیس هیئت‌امنای مرکز پژوهش‌های شورای شهر ساری با اشاره به اینکه عنصر مقاومت انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را به ارمغان آورده از نخبگان حاضر در جلسه خواست با صبر و استقامت به سمت اهداف عالی خود حرکت کنند و بدانند مدیران شهری ساری با آن‌ها همراه هستند.

ساری را شهر نخبگان می‌دانم

علی‌اکبر زلیکانی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر ساری و عضو هیئت‌امنای مرکز پژوهش‌های شورا نیز با ابراز خرسندی از فراهم شدن زمینه‌های همکاری نخبگان شهر با مدیریت شهری اظهار کرد: به‌صراحت عرض می‌کنم برای کارهای نه‌چندان بزرگی که تجربه اش در دیگر شهرداری‌ها نیز وجود دارد مثل یکپارچه‌سازی سیستم‌های شهرسازی و مالی برای کاهش خطاها و تخلفات، موفق نبودیم.

وی افزود: در مقابل نوآوری‌ها مقاومت‌هایی صورت می‌گیرد چون کارها به‌صورت سنتی انجام می‌شود و ظاهراً کار به این شیوه برای برخی آدم‌ها منافع بیشتری دارد لذا ناچار شدیم با فشار مضاعف از شهرداری بخواهیم وارد این موضوع شود.

وی به نخبگان حاضر در جلسه توصیه کرد، با پشتوانه مطالعاتی قوی وارد کار شوند و از اقدامات یک بعدی بپرهیزند حتی در فضای رسانه‌ای هم گفتمان سازی باید از نخبگان شروع شود.

نایب‌رئیس شورای شهر ساری بابیان اینکه ساری را شهر نخبگان می‌دانم افزود: باید از نخبگان شهر حمایت کنیم تا برای شهرداری کاری شایسته انجام شود و به نظرم اگر شهرداری را نجات دهیم شهر را نجات داده‌ایم.

رفتارهای سازمانی برای رشد پدیده‌های نو باید تغییر کند

کوروش یوسفی رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر ساری و دیگر عضو هیئت‌امنای مرکز پژوهش‌های شورا در سخنانش اظهار کرد: به‌عنوان یک معلم از حضور در جمع سرمایه‌های شهرخوشحالم.

وی افزود: شهرداری یک سازمان سنتی است و اصولاً سازمان‌ها در مقابل پدیده‌های جدید مقاومت می‌کنند و چون استارت آپ هم پدیده نویی است باید سعی کنیم این مقاومت‌ها را کنار بگذاریم.

وی ادامه داد: سال ۹۳ طرح ساری کارت اجرا شد اما هنوز تنها ۱۰ درصد شهروندان از آن استفاده می‌کنند چون نگاه‌ها و رفتارها سنتی است.

رئیس کمیسیون بودجه و حقوقی شورای شهر ساری خطاب به نخبگان حاضر در جلسه گفت: ما به کمک شما نیاز داریم تا مدیریت شهری روح پیدا کند چراکه حتی در تحقق درآمدهای پایدار که از دغدغه‌های مدیران شهری است می‌توانید به شهرداری کمک کنید.

وی تأکید کرد: بنده با اعتقاد کامل در این جلسه حاضر شدم چون تأثیر نگاه علمی استارت آپ‌ها و حوزه فناوری در پیشبرد اهداف مدیریت شهری را باور دارم.

برای آینده شهر از اندیشه نخبگان استفاده شود

قاسم قاسمی دیگر عضو هیئت‌امنای مرکز پژوهش‌های شورای شهر ساری گفت: به‌عنوان یک جوان حاضر در نهاد شورا خوشحالم که یک اتفاق خوب را شاهدم و آن استفاده بهینه از توانایی‌های جوانان شهر است.

وی افزود: طی دو سال اخیر سعی کردیم فرآیندهای شهرداری به سمت تکنولوژی روز هدایت شود به عنوان مثال درگذشته پیشنهاد اسنپ میوه یا طراحی نرم‌افزار یکپارچه‌سازی سیستم‌های شهرسازی و مالی را به سازمان فاوا دادیم که کاملاً ناموفق بود.

قاسمی خطاب به همکاران خود در شورا تصریح کرد: این جوانان از شما صداقت و حمایت را انتظار دارند و این چیزی است که تجربه خوبی در مورد آن وجود ندارد و ما باید شرایط جدید ایجاد کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت به‌کارگیری پدیده‌های نو خاطرنشان کرد: شاید سال‌ها این ضرورت بیان شد ولی کاری صورت نگرفت و اکنون شروع کرونا به همه ما فهماند که باید به این سمت حرکت کنیم.

عضو شورای شهر ساری ادامه داد: هدف ما کسب رضایت همشهریان عزیز هست و هدف هم در استراتژی خلاصه نمی‌شود بلکه استراتژی باید ما را به هدف برساند.

کد خبر 4947044
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.