پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعزام آتش نشانان چهار شهرستان به منطقه میانکاله

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست مازندران پیش از این وسعت آتش سوزی را حدود سه کیلومتر اعلام کرد که به طور تقریبی حدود ۳۰۰ هکتار از پوشش گیاهی انارستان وحشی به عنوان گونه‌های میوه‌ای تغذیه پرندگان مهاجران وبوته های سازیل به عنوان جان پناه این گونه‌های پرندگان مهاجر شامل می‌شود.
شبه جزیره میانکاله با احتساب تالاب بین المللی میانکاله و شبه جزیره آشوراده در استان گلستان که تحت مدیریت محیط زیست مازندران اداره می‌شود حدود ۶۸ هزار هکتار را شامل می‌شود که سالانه ۱.۵ میلیون پرنده در این ذخیره گاه زیست کره در فصول مختلف سال تغذیه می‌کنند.
ادامه آتش سوزی
مدیرکل محیط زیست مازندران چهارشنبه شب در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار ایرنا بدون بیان میزان منطقه آتش سوزی و دلایل آن دلیل تأخیر در اطفا حریق را ناشی از وزش باد عصرگاهی بهاری بیان کرد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی اضافه کرد: با گذشت ۱۰ ساعت و با وجود اعزام آتش نشانی چهار شهرستان بهشهر، نکاء، گلوگاه و ساری به منطقه برای کمک به اطفا، آتش سوزی همچنان ادامه دارد، ولی از گسترش آن جلوگیری شد.
وی اضافه کرد: تلاش برای مهار آتش سوزی در میانکاله ادامه دارد و ابراز امیدواری کرد تا در ساعات آینده آتش سوزی به طور کامل خاموش شود.
در سال گذشته نیز حدود ۳۰۰ هکتار از انارستان و بوته‌های سازیل که علت آن خطای نیروی انسانی حاضر در منطقه (دامداران محلی) اعلام شد براثر آتش سوزی خاکستر شد.
استان مازندران حدود ۵۰۰ هزار هکتار اراضی زیست محیطی دارد.
۶۹۸۲/‏۱۸۹۹
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.