پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعتبار مورد نیاز نیروگاه زباله‌سوز بموقع تامین می‌شود

0

محمد محمدی تاکامی عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در جریان بازدیدشان از نیروگاه زباله سوز ساری افزود : دولت تاکنون ۸۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه اختصاص داد که حدود ۵۰۰ میلیارد ریال آن در سال جاری تامین شده است.
وی گفت: بر اساس پیش بینی مجری، برای تکمیل این پروژه حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و استاندار مازندران نیز از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی پیگیر تامین اعتبار تکمیلی این پروژه است و به نظر می رسد این سازمان نیز به دلیل مشکل دفع زباله در استان با تامین بموقع اعتبار موافقت کرد.
محمدی تاکامی افزود: هم اکنون ما هیچ بدهی به پیمانکار نداریم و مطالبات پیمانکار نیز با ارایه صورت وضعیت به طور کامل پرداخت خواهد شد و این روند مناسب نشان می دهد که کارها به درستی پیش می رود تا انشاالله در بهار سال ۹۹ نیروگاه به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد : مشکل مردمی که اکنون زباله های شهر ساری در منطقه اشان دپو می شود، برای ما نیز محسوس است و تمام پیگیری ها از سوی مدیریت ارشد استانی و ملی رفع این مشکل استان به خصوص مردم منطقه است و امیدواریم با تکمیل این پروژه مشکلات برطرف شود.
این مسئول تاخیر چندین ساله در اجرای این پروژه را صرفنظر از مشکل اعتباری ، ضعف فنی و نداشتن موافقت نامه زیست محیطی بیان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی با پشتکار پیمانکار و تامین اعتبار ، پروژه با سرعت در حال انجام است و این روند با پیگیری دایمی و رفع مشکل پیشرو تداوم خواهد داشت.
او در مورد تکمیل نیروگاه زباله سوز تهران و نوشهر با وجود این که همزمان با ساری شروع شد، افزود : ظرفیت این دو نیروگاه حدود نصف نیروگاه شهر ساری است و علاوه بر آن دو مشکلات فنی و زیست محیطی که پیشروی نیروگاه ساری قرار داشت، برای آن دو پروژه با وجود این که از سوی یک شرکت مجری در دست ساخت است، وجود ندارد.
تامین ۸۸ درصد تجهیزات نیروگاه زباله سوز ساری 
مدیرکل دفتر شهری استانداری مازندران گفت: تاکنون ۸۸ درصد از تجهیزات  سخت افزاری نیروگاه زباله سوز ساری از داخل و خارج تامین شده است و مشکلی برای تامین مابقی تجهیزات وجود ندارد.

تاکامی افزود : شرکت مجری این پروژه با تجربه ای که در اجرای دو پروژه نوشهر و تهران کسب کرد، توانایی تامین تجهیزات را به صورت ۱۰۰ درصدی در بخش سخت افزاری و نرم افزاری دارد و از این پس هر پروژه ای که با نمونه فعلی اجرا شود، قطعات آن در داخل قابلیت ساخت دارد.
وی اظهارداشت : در طرح جامع پسماند استان به ۹ منطقه تقسیم شد و با تکمیل نیروگاه زباله سوز ساری بخشی از زباله های قابل اشتعال از واحدهای کمپوست ساری به  این مکان انتقال داده می شود و این کار باعث می شود تا بخشی از حرارت مورد نیاز نیروگاه ساری از این طریق تامین شود.
نیروگاه زباله سوز شهر ساری هم اکنون با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی ابنیه ای و ۲۸ درصد نصب تجهیزات در دست اجراست و پیش بینی می شود تا بهار سال آینده به بهره برداری برسد.
ظرفیت این نیروگاه سوزاندن حدود ۴۵۰ تن زباله در روز است.
۶۹۸۲/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.