پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اعتبار بازسازی زیرساخت‌های سیل‌زده مازندران پیگیری می‌شود

0

سید رمضان شجاعی کیاسری عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده مازندران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خسارات سنگین سیل بهاری به چند استان کشور به صورت همزمان را علت غفلت در این زمینه برشمرد و افزود: گزارش غفلت در تخصیص اعتبار برای بازسازی زیرساخت های مازندران را به قرارگاه بازسازی مستقر در وزارت کشور و سران سه قوه ارائه خواهم کرد.

وی توضیح داد: دولت برای جبران خسارت های سیل به واحدهای مسکونی و دیگر بخش ها اعتبارات خوبی اختصاص داد و قطعا برای بازسازی زیرساخت ها نیر اعتبارات مورد نیاز را تامین می کند.

مشاور وزیر کشور با اشاره به این که مازندران نخستین استانی بود که تحت تاثیر سیل قرار گرفت و دو بار هم در روزهای پایانی سال ۹۷ و نخستین روزهای ماه فروردین از این ناحیه خسارت دید، تاکید کرد: دولت همه تلاشش را برای جبران خسارت های ناشی از سیل با وجود شرایط خاص اقتصادی انجام داد ولی گستردگی مناطق سیل زده در کشور سبب شد تا بخش زیرساخت ها در مازندران مورد غفلت قرار گیرد.

 سیلی که دو مرحله در کمتر از یک هفته مازندران را در نوردید، ۱۳ شهرستان این استان را متاثر کرد و به حدود هفت هزار واحد مسکونی ، زمین های کشاورزی ، باغ ها ، مدارس و دیگر اماکن خسارت زد.

 علاوه بر این ، سیل بهاری به حدود دو هزار کیلومتر راه اصلی و روستایی و افزون بر ۲۰۰ دستگاه پل خسارت زد و ۳۰ دهنه پل را به صورت کامل تخریب کرد.اعتبار مورد نیاز برای جبران خسارت های این بخش بیش از دو هزار میلیارد ریال برآورد شد.

در مجموع خسارت وارد شده به زیرساخت های مازندران افزون بر هفت هزار میلیارد ریال برآورد شد و دولت در مرحله اول حدود یکهزار و ۳۰۰ میلیارد برای این منظور اختصاص داد.

/۱۶۵۴/۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.