پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اشتغال و بازاریابی دغدغه جدی دانشجویان است

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مسئله اشتغال و بازاریابی دانشجویان را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: دانشجویان برخی رشته‌ها تولید محصول دارند، اما بازار فروش ندارند. آمادگی داریم در حوزه کسب و کار و اشتغال با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

بهرام عزیزالله گنجی پنج‌شنبه ۳ آبان در حاشیه امضای تفاهمنامه همکاری دوجانبه با جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هر دانشجو ترسیم تصویر تاریک برای آینده شغلی خود است، اظهار کرد: تا زمانی که قادر نباشیم انگیزه لازم برای ادامه مسیر نسل جدید جامعه را فراهم کنیم باید شاهد افت تحصیلی در این قشر باشیم.

وی افزود: در این برهه زمانی مهم‌ترین اقدامی که انجام آن ضروری است ایجاد بستری مناسب برای فارغ التحصیلان بوده تا بعد از اتمام تحصیل دغدغه شغلی نداشته باشند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به اقدامات انجام شده توسط این دانشگاه در کاهش دغدغه شغلی اشاره کرد و ادامه داد: در اجرای طرح تحول آموزشی، دروس مهارتی در کنار دروس تئوری مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول با اعلام اینکه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیازمند تجهیزات برای به‌روزرسانی آزمایشگاه است، گفت: آموزشگاه‌های آزاد زیر نظر معاونت آموزشی دوره‌های مختلف برگزار می‌کنند، اما نیاز است دانشجو هزینه پرداخت کند.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دریافت بورسیه صنعتی را راهکار حل بسیاری از مشکلات برشمرد و خاطرنشان کرد: بورسیه صنعتی این امکان را برای دانشجو فراهم می‌کند تا ضمن تحصیل دو روز را در محیط صنعتی مشغول به کار شود ضمن اینکه مبلغی بابت فعالیت خود دریافت می‌کند. همچنین فرصتی برای کسب آموزش مهارتی است.

گنجی افزود: دانشگاه در این راستا رویدادهای مهمی برگزار کرد که دانشجویان همین دانشگاه آن را اجرا کردند همین اقدام سبب افزایش آموختن وانگیزه آنها شد.

وی بااشاره به جایگزینی هوش مصنوعی به جای هوش انسانی در حوزه‌های مختلف، گفت: ورود هوش مصنوعی در همه حوزه‌ها نشان از اهمیت توجه به این مقوله است.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مسئله اشتغال و بازاریابی دانشجویان را مورد تاکید قرار داد و افزود: دانشجویان گاها تولید محصول دارند اما بازار فروش ندارند اما آمادگی داریم در این حوزه با جهاد دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

اشتغال و بازاریابی دغدغه جدی دانشجویان است

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل نیز با اظهار خرسندی از همکاری با جهاد دانشگاهی مازندران، تصریح کرد: این دانشگاه نیازمند تجهیز اتاق تخصصی زبان با استاداردها روز است که با همکاری جهاد دانشگاهی این مهم اجرا شود.

حمیدرضا توکلی افزود: در بخش معاونت آموزشی هم آمادگی همکاری با جهاد دانشگاهی فراهم است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.