پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار ۶۴ اکیپ ویژه نوروزی در جاده‌های مازندران

0

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از اجرای عملیات گسترده ایمن سازی در سطح محور‌های استان خبر داد و گفت: به منظور فرا رسیدن سال نو، ۶۴ اکیپ ویژه نوروزی در جاده‌های مازندران مستقرند.

او افزود: راهداران در ارتقای ایمنی راه‌ها و حفظ جان مسافران نقش بسزایی دارند و همواره با عملکرد خود نشان داده اند با خدمت رسانی نقش موثری در تامین ایمنی و آسایش سفر‌های هموطنان در طول راه‌های کشور داشته و در این مسیر حتی از بذل جان شیرین خود نیز دریغ نداشته اند.

جهانیان ضمن برشمردن اقدامات وسیع این اداره کل در زمینه ایمنی محور‌های استان برای ایام سال نو، گفت: احیا و بازسازی علائم محور‌ها بویژه در محور‌های مواصلاتی و راه‌های شریانی، اجرای عملیات لکه گیری رویه‌های آسفالتی جهت تسهیل در عبور و مرور، آشکار سازی نقاط پرحادثه، تسطیح و شانه سازی راه‌های اصلی و فرعی بویژه در نقاط کوهستانی پر تردد، خط کشی، تعمیر و نگهداری روشنایی جاده‌ها بخشی از فعالیت‌های راهداری بوده که در آستانه سال جدید انجام پذیرفت.

او در خصوص اقدامات شاخص این اداره کل در حوزه حمل و نقل در ایام مذکور، افزود: کنترل و نظارت مستمر از ناوگان حمل و نقل عمومی، نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافری و باری، بازدید از مجتمع‌های خدمات رفاهی و نظارت بر فضای محیطی و روند کاری آنها نیز جز برنامه‌های کاری این اداره کل در ایام فصل بهار است.

جهانیان در مورد تجهیز ماشین‌آلات و راهدارخانه‌ها جهت بهره برداری در این ایام، گفت: ۲۳ راهدارخانه برای ارائه خدمات به هموطنان تجهیز و آماده‌سازی شده و ۳۵۰ راهدار برای نوروز امسال در آماه باش کامل به سر هستند.

او افزود: هماهنگی و تعامل با پیمانکاران بخش خصوصی جهت استفاده از ظرفیت ماشین آلات آنها در مواقع بحران (ریزش برداری، رانش برداری، سیل و.) برقراری عبور و مرور ایمن، هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی (نیروی انتظامی و پلیس راه، هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و…) جهت ارائه خدمات فوری و مطلوب و استفاده بهنیه کاربران از راه و همچنین طراحی و نصب بنر‌های فرهنگی با مضامین آموزشی و هشداردهنده در سطح راه‌های ارتباطی نیز از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.