پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقرار ۳۶ اکیپ راهداری در جاده‌های کوهستانی مازندران

0

محسن محمدنژاد گفت: در طول ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران ۲۲ راهدارخانه فعالیت دارند.

او افزود:  ۳۰۰ نفر از راهداران سخت کوش در قالب ۳۶ اکیپ راهداری زمستانی و با ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری (بلدوزر، گریدر، لودر، کامیون، نمک پاش، دستگاه برف خور و دستگاه آب نمک پاش و سواری کمک دار ویژه (گشت راهداری) در ۳۷۰۰ کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان و ۱۳ گردنه بطول ۷۰۰ کیلومتر گردنه برف گیر به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغولند.

محمدنژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی محور‌های اصلی و شریانی استان باز و تردد در آن‌ها برقرار است، گفت: با توجه به کاهش دما در سطح محور‌های کوهستانی به کلیه رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی را دارند توصیه می‌شود ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران افزود: با توجه به اینکه در زمان بحران و شرایط بد جوی اولویت کاری راهداران محور‌های شریانی و اصلی بوده، از این رو از هموطنان عزیز خواهشمندیم با توجه به هشدار‌ها و اطلاعیه‌های مکرر رسانه‌های حقیقی و مجازی از سفر و گردش به مناطق ییلاقی و کوهستانی به جد پرهیز نمایند.

محمدنژاد ضمن اعلام این خبر که موجودی انبار شن و نمک نیزکنترل شده است تصریح کرد: استفاده حداقلی از نمک را برای جلوگیری از آسیب رساندن به ابنیه فنی راه ضروری دانست.

مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز شماره تلفن ۱۴۱ (گویا) و همچنین سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۰۱۴۱ آماده پاسخ گویی به مسافرین و مردم عزیز برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های این استان می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.