پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استقبال از پاییز با بارش باران در آخرین روزهای تابستان/ دریا مواج می‌شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد:  روز گذشته همان‌گونه که طی هشدار هواشناسی اطلاع‌رسانی شده بود شاهد افزایش دما و وزش باد گرم در استان مازندران بودیم که بیشینه دمای هوا مربوط به بندرامیرآباد و ساری با ۳۴ درجه و کمینه دما نیز مربوط به بلده با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر بوده است.

وی افزود: امروز تداوم هوای گرم را در استان مازندران داریم که در ارتفاعات افزایش دما همراه با وزش باد گرم خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: اواخر امروز با شمالی شدن جریانات سطح زمین شرایط برای افزایش ابر، وزش باد برخی مناطق نسبتا شدید مهیا می‌شود که به‌تدریج  طی امشب و فردا همراه با رگبار و رعدوبرق پراکنده و روند کاهشی دما خواهد بود.

اسدی ادامه داد: روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به‌دلیل استقرار جریانات خنک شمالی علاوه بر تداوم هوایی نسبتا خنک در برخی ساعات شاهد افزایش ابر هستیم که در غرب و ارتفاعات استان همراه با بارش‌های پراکنده است.

وی تصریح کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پایانی هفته جو پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود و هوایی صاف و آفتابی خواهیم داشت.

معاون هواشناسی مازندران یادآور شد: از شنبه شب به‌تدریج با شروع وزش باد، دریا به‌تدریج مواج خواهد شد که در مناطق نزدیک ساحل ارتفاع موج قابل ملاحظه خواهد بود.

اسدی با بیان اینکه دریای مازندران تا بامداد سه‌شنبه آخرین روز تابستان 99 مواج خواهد بود، گفت: باتوجه به احتمال غرق شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی، صدمه دیدن شناورهای سبک و نیمه سنگین توصیه بر اجتناب از فعالیت‌های صیادی و گردشگری در دریا، عدم تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین در مناطق نزدیک ساحل و دور از ساحل است.
 /۸۶۰۳۴/غ


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.