پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استعداد‌یابی شمشیربازی برای ۵۰ هزار دانشجوی مازندران

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، شاهین قاسمی متولد ۱۳۷۷ و کارشناسی زبان انگلیسی است که حدود ۴۰ حکم و مدال ملی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در کارنامه دارد.

سال ۱۳۹۱ شمشیربازی را در شهر ساری آغاز کرد و سال ۱۳۹۳ و‌ دو‌ سال پس از آغاز شمشیربازی برنز نوجوانان را در تهران گرفت و نائب قهرمانی و برنز جوانان و مدال تیمی نقره و برنز نوجوانان و مدال تیمی نقره بزرگسالان و برنز لیگ سراسری سال گذشته با تیم دانشگاه آزاد و مدال برنز لیگ سراسری سال ۱۳۹۷ با تیم عقاب شیراز را داراست.
وی با اشاره به اینکه تیم شمشیربازی هیأت استان مازندران قوی است و مسابقات جایزه بزرگ‌ها و قهرمانی کشورها را کسب کردیم، گفت: دو سال و نیم به دلیل کرونا، لیگ برگزار نشد و مسابقات امسال لیگ از ۵ دی‌ماه آغاز می‌شود و بعد از ۵ سال و نیم برای تیم هیأت شمشیربازی استان بازی می‌کنم.
 قاسمی با بیان اینکه تیم شمشیربازی مازندران امسال تمام‌تیم بومی است و لیگ برای آمادگی قهرمانی کشور هم محسوب می‌شود و لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و شاید یک‌دوره لیک انفرادی هم برگزار شود.

قاسمی با بیان اینکه اولین مربی من از سال ۱۳۹۱ سیدمرتضی میرشفیعی‌لنگری بود که همچنان مربی من هستند، خاطر نشان کرد: حدود ۴ سال از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹ با توجه به کارشکنی‌های هیأت، مربی نداشتم و انفرادی تمرین می‌کردم و در تیم عقاب شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی و نیروی هوای عقاب بازی کردم و از لیک سال ۱۳۹۴ تاکنون در لیگ شمشیربازی حاضر بودم.

رئیس آموزش آقایان انجمن شمشیربازی دانشگاه‌های مازندران با اشاره به اینکه فعالیت برای آموزش شمشیربازی در دانشگاه‌های استان تازه آغاز شد و حکمم را دریافت کردم، اظهار کرد: اهداف کوتاه‌مدت ما حضور مستمر در مسابقات دانشجویان جهان است که پس از المپیک، معتبرترین مدال را دارد که دانشجویان از نظر علمی و اینکه بیشتر آنها عضو تیم ملی هستند که اهمیت مدال آن را می‌رساند و از مازندران در اسلحه «اپه» من هستم که در مسابقات باید شرکت کنم و در مسابقات اسلحه «سابر» هم شهمیری شرکت می‌کند که در صورت موفقیت به مسابقات جهانی می‌رویم که سال آینده در چین برگزار می‌شود و امیدوارم مدیران برای همکاری و اختصاص تجهیزات کمک کنند.

 

قاسمی با بیان اینکه در هیأت‌های قائم‌شهر، ساری، آمل و  سوادکوه هیأت‌های فعال داریم و هیأت‌های تازه تأسیس در تنکابن و سیمرغ هم داریم، اطهار کرد: ۷۰ شمشیرباز آقا و ۵۰ شمشیرباز خانم به صورت سازمان‌یافته فعال هستند که در مسابقات مختلف حضور یافتند و اگر افرادی که به تازگی فعالیت شمشیر بازی را آغاز کردند را هم حساب کنیم حدود ۱۲۰ نفر اقا و حدود ۷۰ نفر هم بانوان هستند.
وی، افزود: مسابقات آمادگی هیأت دانشگاهی در هفته سوم دی‌ماه در رشته «اپه» برگزار می‌شود و حکم و‌ مدال دانشگاهی برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی مازندران توزیع می‌شود و فعالیت ما جدا از فعالیت‌های هیات شمشیربازی است و البته فعالیت‌های ما به نفع هیأت شمشیربازی استان است و برای دهه فجر هم مسابقات در اپه و سابر برگزار کنیم.
قاسمی با اشاره به اینکه در رشته «فلوره»، شمشیربازان در حد انتظار و سازمان‌یافته نداریم و از برنامه‌های بلندمدت ما آن است که «فلوره» را به دوران اوج برگردانیم، خاطر نشان کرد: در گذشته نه‌چندان دور مازندران را با قهرمانی‌ها و فعالیت‌های اسلحه فلوره می‌شناختند و «سابر» به خوبی رشد کرد و مجتبی عابدینی به المپیک رفت ولی «اپه» و «فلوره» به خوبی رشد نکرد و حداقل حمایت‌ها می‌شود.
رئیس آموزش آقایان انجمن شمشیربازی دانشگاه‌های مازندران، عدم وجود حامیان مالی را از مشکلات شمشیربازی مازندران ذکر و اظهار کرد: قراردادهای ما حداقلی و به صورت شفاهی است و شمشیربازی در استان‌های دیگر با حامیان مالی قابل‌توجه قرارداد بستند و هیأت دانشگاهی اتفاق خوبی برای کمک به هیأت استان است که ۵۰ هزار دانشجو در مازندران حضور دارند و استعداد‌یابی در دانشگاه‌های مازندران در اولویت است.
وی گفت: حضور هیأت دانشگاهی کمک به هیأت شمشیربازی است و امیدواریم شاهد سنگ‌اندازی‌ها نباشیم.
 /۸۶۰۱۵


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.