پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استراتژی توسعه را بر نوآوری و فناوری مبتنی کنیم

0

به گزارش خبرنگار مهر، مفید غلامی پیش ازظهر چهارشنبه در کارگاه آموزشی شورای مشورتی تدوین سند آمایش نوآوری و فناوری استان مازندران با بیان اینکه باید استراتژی نوآوری و فناوری خود را مشخص کنیم، گفت: امروزه در سطح ملی و منطقه‌ای ۵۰ درصد کشورها و مناطق استراتژی توسعه را مبتنی بر نوآوری وفناوری تدوین کردند.

وی ادامه داد: متأسفانه سندی را در سطح ملی با عنوان نقشه ملی و جامع علمی کشور تصویب کردیم و آن را در سطح راهبردهای عملیاتی هنوز به سرانجام نرساندیم و این مسئله ما را برآن داشته در این زمینه علیرغم تاکیداتی که سیاست‌های آمایشی ما دارد، توجه ویژه ای داشته باشیم.

غلامی تصریح کرد: حتماً باید مطالعات مربوط را شروع کنیم و در شروع برنامه هفتم باید برنامه توسعه علم و فناوری را داشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با اظهار اینکه الگوهای سیاست گذاری تغییر کرده است و از سمت توجه صرف به سیاست‌های صنعتی موجود و سنتی به سمت سیاست‌های صنعتی دانش بنیان درحال تغییر است، گفت: تاکید بر پارک‌های علم و فناوری به جای شهرک‌های صنعتی از جمله بحث‌های روز دنیا است.

وی توجه به دانشگاه‌های از نوع نسل سوم، دانشگاه‌های کارآفرینانه و تعامل با جامعه را امری مهم دانست و گفت: باید توجه مان را از سطح استان به منطقه معطوف کنیم زیرا در سطح منطقه آمایشی یک دارای مسائل مشترکی هستیم.

غلامی با اظهار اینکه طبق گزارش بانک جهانی، دوم سوم مشاغل آینده در معرض ماشینی شدن هستند، برلزوم توجه به علم و فناوری تاکید کرد و گفت: ساختار اقتصادی استان در حال تغییر به سمت خدمات است و ۵۰ درصد ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران همچنین با بیان اینکه در سطح ملی و منطقه‌ای به دام مسئله درآمد متوسط جامعه افتادیم که در حال سوق یافتن به سمت دام درآمد زیرمتوسط جامعه است، گفت: باید راهبردهای توسعه را به سمت فناوری دانش مشخص کنیم.

کد خبر 5048099
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.