پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

همکاری استان های همجوار در بازسازی مناطق سیل زده

فرماندار ساري گفت: بارندگی شدید و سیل سیزدهم خرداد به اراضی حاشیه رودخانه ˈ تجن ˈ از بخش چهاردانگه ساری تا شهرستان میاندرود 30 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است.

0

 

به گزارش پايگاه خبري چهاردانگه نيوز، ˈجواد واحدیˈ در گفت و گو با ایرنا به بازدید ˈ محمدباقر نوبخت ˈ از روستای سیلزده ˈهولارˈ و ˈمرمت ˈ در بخش ˈ کلیجانرستاق ˈ اشاره کرد و افزود: نماینده اعزامی رییس جمهوری از استان های همجوار مازندران خواسته است تا برای تسطیح اراضی تخریب شده لودر و گریدر به منطقه اعزام کنند.

 

وی گفت: بارندگی شدید و سیل سیزدهم خرداد به اراضی حاشیه رودخانه ˈ تجن ˈ از بخش چهاردانگه ساری تا شهرستان میاندرود 30 تا 100 درصد خسارت وارد کرده است.

 

واحدی گستره اراضی تخریب شده را بیش از هفت هزار هکتار اعلام کرد و افزود: بارش شدید و جاری شدن سیل سبب تخریب تمامی سردهنه های ورودی آب رودخانه تجن به اراضی کشاورزی و باغی شده و خسارت زیادی بر جای گذاشته است.

 

فرماندار ساری بر ضرورت تسطیح اراضی تخریب شده در کوتاه ترین زمان تاکید کرد و گفت: اگر تا 15 روز آینده نتوانیم سردهنه ها و اراضی تخریب شده را تسطیح کنیم امکان نشای شالی در این اراضی از بین خواهد رفت.

 

واحدی همچنین به بازدید نماینده ویژه رییس جمهوری از واحدهای مسکونی روستایی تخریب شده از سیل اخیر خبر داد و اظهار داشت: در این بخش هم معاون رییس جمهوری بر ضرورت برآورد خسارات وارده تاکید کرد.

 

وی افزود: فرستاده رییس جمهوری از مدیریت بحران استانداری مازندران خواسته است تا پس از تهیه گزارش کارشناسی از خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی نسبت به تامین اعتبار آن اقدام کند.

 

فرماندار ساری گفت: سیل اخیر سبب تخریب 200 واحد مسکونی در روستاهای این شهرستان شد که خسارت 50 واحد از این تعداد 70 تا 100 درصد است.

 

وی افزود: به 100 واحد مسکونی روستایی در این سیل 40 تا 50 درصد و 50 واحد دیگر هم 50 تا 70 درصد خسارت وارد شد.

 

واحدی گفت: محور سوم بازدید معاون رییس جمهوری راه های دسترسی روستایی بود که بر اثر سیل چهارشنبه گذشته تخریب شد.

 

وی افزود: بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب از یک سو و رانشی بودن زمین از سوی دیگر سبب شده تا خسارت زیادی به مسیر جاده ساری – تاکام و کیاسر – سمنان وارد شود.

 

بارندگی شدید و کم سابقه چهارشنبه گذشته در مازندران بر اساس اعلام مسوولان دو کشته و یک زخمی بر جای گذاشت.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.