پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

استاندار : محدودیت‌های کرونایی در مازندران باید سخت‌گیرانه‌تر اجرا شود

استاندار مازندران با اشاره به افزایشی بودن روند شیوع کرونا در ۱۲ شهرستان استان ، گفت : محدودیت‌های کرونایی در مازندران با توجه به روند افزایشی آمار بیماران جدید مبتلا به کووید-۱۹ در استان باید سخت‌گیرانه‌تر اجرایی شود.

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: احمد حسین زادگان ظهر امروز شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان در ساری افزود : بر اساس آمار، روند شیوع کرونا در بیشتر شهرستان های استان رو به افزایش است و هر گونه عادی انگاری رفتار کرونایی ، سطح آلودگی به ویروس را افزایش خواهد داد.
وی تاکید کرد : اگر محدودیت های کرونایی به طور سخت گیرانه در شهرستان های استان به خصوص در مناطق با درگیری بالا اجرایی نشود، احتمال بازگشت تعطیلی برای اصناف و سایر مشاغل پرخطر وجود دارد .
حسین زادگان اظهار داشت : محدودیت های تردد و فعالیت مشاغل همانند گذشته در تمام شهرستان های مازندران اعم از نارنجی و زرد به قوت خود باقی است و تمامی مشاغل غیر از سطح یک باید فعالیتشان را ساعت ۱۸ تعطیل کنند و ممنوعیت تردد خودرویی نیز از ۲۱ تا ۴ بامداد  باید به صورت سختگیرانه اعمال شود.
وی افزود : نیروی انتظامی و سایر دستگاه های نظارتی از جمله سازمان صنعت ، معدن و تجارت موظفند محدودیت های فعالیت مشاغل و تردد را برای تمام شهرستان ها اعمال کنند و با متخلفان نیز برخورد قانونی صورت گیرد.
نماینده عالی دولت در مازندران همچنین بر ضرورت اعمال ممنوعیت تردد در مناطق ییلاقی تاکید کرد و از اداره کل راهداری و نیروی انتظامی خواست تا مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا را در این مناطق با دقت اجرایی و از درگیری بیشتر روستاهای استان جلوگیری کنند.

وی ادامه داد : با توجه به این که بیش از نیمی از شهرستان های مازندران روند افزایشی شیوع کرونا را طی می کنند ، باید با افزایش نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی ، از ورود استان به پیک موج سوم آن هم زمانی که تمام استان های کشور از پیک خارج شده اند، جلوگیری کنیم.
حسین زادگان افزایشی شدن روند شیوع کرونا و ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در استان را ناشی از عادی انگاری رفتار کرونایی و کاهش سطح  محدودیت ها دانست و اظهار داشت : هم اکنون روند ابتلا به ویروس کرونا در برخی شهرستان از جمله آمل بالاست و میزان رعایت پروتکل ها در این منطقه  نسبت به میانگین استانی پایین تر است.
وی میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را در شهرستان آمل حدود ۵۴ درصد اعلام کرد و افزود : میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در این شهرستان نسبت به میانگین استانی  ۱۶ درصد پایین تر است.
استاندار مازندران گفت : به نظر می رسد رسانه ها باید  روند افزایشی آمار بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را به اطلاع مردم برسانند تا از عادی انگاری رفتار کرونایی و کاهش سطح محدودیت ها جلوگیری شود.

برگزاری مراسم 9 دی به صورت مجازی
وی افزود : ورود مازندران به پیک موج سوم شیوع کرونا  علاوه بر تعطیلی واحدهای کسب و کار ،  افزایش مرگ و میر را به دنبال خواهد داشت و تنها راهکار برای کاهش این خسارت ها رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های کرونایی است.
حسین زادگان از فرمانداران شهرستان های استان نیز خواست تا نظارت هایشان بر رعایت پروتکل ها و اجرای درست محدودیت ها را افزایش دهند و با هرگونه رفتار عادی انگارانه کرونایی بر اساس قانون برخورد کنند.
وی در مورد برگزاری نماز جمعه در شهرستان های نارنجی و زرد هم اظهار نظر کرد : بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، برگزاری نماز جمعه حتی در شهرستان های با وضعیت نارنجی و زرد نیز ممنوع است.
حسین زادگان اضافه کرد : علاوه بر این ، بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ، برگزاری مراسم ۹ دی ماه نیز همانند سایر آیین ها و مراسم  باید به صورت مجازی در سطح استان ها برگزار شود و سازمان های متولی نیز باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

استاندار مازندران در این نشست با پیشنهاد برای  برگزاری کلاس های آموزش انفرادی موسیقی و برپایی محدودیت نمایشگاه های هنری در استان دستکم طی ۲ هفته آینده مخالفت کرد.

براساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل که روز گذشته منتشر شد ، هم اکنون یک هزار و ۱۰۴ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند./ایرنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.