پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از کیاسر تا استقلال، محسن کریمی: گلم چی شد؟!

کیاسر در 70 کیلومتری شهر ساری است و من از آنجا فوتبالم را شروع کردم. آقای عمران سلیمانی من را به تهران فرستاد و من در تمرین استقلال پیش آقای جلالی تست دادم. بعد شاگرد آقای اصغرخانی و سقاییان شدم و بعد هم آقای حسین حنیفی. روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و الان خوشحالم که اینجا هستم.

6

 

iran-varzeshi-mohsen-karimiاگر آرش برهانی با ده‌ها گل زده برای استقلال آن گل مردود شده دقایق آغازین بازی با ملوان را به ثمر می‌رساند هرگز بابت تصمیم اشتباه داور افسوس نمی‌خورد. برای محسن کریمی که می‌خواهد جایگاهش را در ترکیب آبی‌ها سفت کند و در 21 سالگی بدل شود به مهره‌ای قابل اعتماد در ترکیب آبی‌ها اما آن تصمیم بسیار تلخ بود. محسن کریمی دلش می‌خواست اولین گلش را در نخستین بازی پس از ماه‌ها مصدومیت به ثمر برساند اما شاهین حاج‌بابایی، داور آن بازی حکم به رد آن گل داد. محسن کریمی حالا تلاش می‌کند دوباره به ترکیب استقلال راه یابد تا شاید روزنه‌ای باز شود و مانند بازی با ملوان دروازه حریف را باز کند. او جوان‌ترین بازیکن این روزهای استقلال به شمار می‌رود. بازیکنی که شاید نامش را در فصل جاری بیشتر بشنویم. بچه کیاسر از توابع شهر ساری است. 3 سال پیش وقتی عمران سلیمانی مربی بومی‌اش در کیاسر او را به عنوان استعدادی درخشان کشف کرد زمینه حضورش در تمرینات استقلال را فراهم نمود تا دری پیش روی این بازیکن جوان باز شود. کریمی هم فی‌الفور ساکش را جمع کرد و به تهران آمد تا در تمرینات استقلال تست دهد.  رضا جلالی آن روزها سرمربی تیم جوانان استقلال بود اما بعد ایوب اصغرخانی و علی سقاییان هدایت تیم جوانان استقلال را برعهده گرفتند تا کریمی زیر دست این مربیان آبدیده شود و اصول اولیه فوتبال را آموزش ببیند. حالا کریمی هزاران رویا در ذهن می‌پروراند. گل زدن با پیراهن استقلال، فیکس شدن و حتی رسیدن به دروازه تیم ملی. شماره 28 باشگاه استقلال شاید در همین بازی با ذوب‌آهن که یک دیدار فوق حساس است گلزن تیمش لقب بگیرد. او پرعطش جلوه می‌کند وقتی همکلامش می‌شوی این حس به پیشرفت را در صدایش حس می‌کنی…
 

فکرش را می‌کردی که از سال 91 که به تهران آمدی و در تمرین استقلال تست دادی تا الان که 3 سال می‌گذرد اینقدر پیشرفت کنی که در ترکیب اصلی استقلال قرار بگیری؟

 

همه‌اش خواست خداست. بله، من دوست داشتم زود پیشرفت کنم. خیلی‌ها در سن پایین‌تر در استقلال درخشیده بودند. در تاریخ باشگاه استقلال بازیکنانی بودند که 18 سالشان بود اما فیکس بازی می‌کردند. چرا من نتوانم؟

 

زمانی که مظلومی سرمربی استقلال شد تصور می‌کردی که وارد ترکیب اصلی شوی؟
قبل از اینکه لیگ شروع شود ما چند بازی تدارکاتی انجام دادیم که پرویزخان همه بازیکنان جوان را در آن بازی میدان داد. همان روز بود که فهمیدم می‌خواهند از جوان‌ها استفاده کنند. حس خوبی داشتم.

 

فصل قبل چند بازی انجام دادی؟

هفت، هشت بازی اما بعد مصدوم شدم و نتوانستم بازی کنم. این اولین بازی‌ام در فصل پانزدهم بود. آخری‌اش هم نیست. مطمئن باشید.

 

 

بعد از گلی که زدی و داور مردود اعلام کرد چه حالی داشتی؟
اصلا نفهمیدم چرا مردود اعلام شد. خوشبختانه کارشناسان هم اعلام کردند گل من سالم بود. ظاهرا خطای هند خسرو را گرفته‌اند. اصلا نفهمیدم گل سالمی که زدم چی شد. (و بعد می‌خندد.)

 

بازی اول پس از آن مصدومیت و مقابل تماشاگرانی که به نظر می‌رسد نسبت به فصل قبل بیشتر شده است، دشوار نبود؟

استرس داشتم. فکر می‌کردم ممکن است دوباره مصدوم شوم اما خدا کمکم کرد و زود راه افتادم. کمی می‌ترسیدم که خدای ناکرده مصدوم شوم اما نشد.

 

ترست ریخت؟
راحت شدم، بله. در بازی‌های بعد بهتر بازی می‌کنم.

 

 

آن پستی که بازی می‌کنی را دوست داری؟
من هافبک مهاجم هستم. بازیکنی که دوست دارد سریع حرکت کند، پاس بدهد و گل بزند. من شکل بازی‌ام اینطوری است.

 

 

شبیه صادقیان و مسلمان؛ درست است؟
نمی‌دانم این نظر شما است. من نمی‌توانم درباره خودم چیزی بگویم.

 

 

مثل آنها ممکن است وارد حاشیه شوی و فرصت‌های خوبی که پیش رویت قرار دارد را از دست بدهی؟

من با آنها کاری ندارم. درباره خودم حرف می‌زنم. شما شک نکنید که محسن کریمی بازیکنی خواهد بود بی‌حاشیه. بازیکنی که حواسش به خودش هست و سخت تمرین می‌کند. من انگیزه‌های زیادی دارم. می‌خواهم برسم به تیم ملی و برای استقلال مفید باشم. تردید نکنید من وارد حاشیه نمی‌شوم.

 

 

معمولا بازیکنان جوان هم نسل تو زود از قافله عقب می‌مانند. تو چه برنامه‌ای برای دوری از حاشیه‌ها داری؟

من فقط به تمرین کردن فکر می‌کنم. باور کنید آنقدر دوست دارم برای استقلال گل بزنم که حد ندارد. شاید در همین بازی با ذوب‌آهن آن گل مردود را جبران کنم.

 

تشنه گلزنی هستی انگار.
وقتی آن گل سالم را می‌زنی و مردود اعلام می‌شود قطعا انگیزه‌ات هم بیشتر می‌شود. بله من عطش گل زدن دارم. آن هم خیلی زیاد.

 

 

رابطه‌ات با هواداران اسقلال چطور بوده؟ برایت لقب‌سازی هم کرده‌اند؟

(دوباره می‌خندد) ‌یک چیزهایی می‌گویند اما هنوز به آن مرحله نرسیدم. البته من دوست دارم خودم باشم. همه من را به اسم محسن کریمی بشناسند.

 

 

درباره کیاسر به ما اطلاعاتی بده و اینکه چطور شد سر از استقلال درآوردی.

کیاسر در 70 کیلومتری شهر ساری است و من از آنجا فوتبالم را شروع کردم. آقای عمران سلیمانی من را به تهران فرستاد و من در تمرین استقلال پیش آقای جلالی تست دادم. بعد شاگرد آقای اصغرخانی و سقاییان شدم و بعد هم آقای حسین حنیفی. روزهای سختی را پشت سر گذاشتم و الان خوشحالم که اینجا هستم.

 

گفتگو: رضا حمیدی 

روزنامه ایران ورزشی – دوشنبه 19 مرداد 1394 – شماره 5145

 

iran-varzeshi

6 نظرات
  1. reza می گوید

    امیدوارم قدر این مفاخر رو بدونیم خدا قوتت بده سید محسن کریمی کیاسری.

  2. استقلالی می گوید

    امیدوارم همیشه موفق و سلامت باشد در سایه خداوند متعال
    افتخار چهاردانگه و کیاسر

  3. 811 می گوید

    مطمئنم که اون حسی که ما نسبت بهش رو داریم اون نمیتونه نسبت به خودش داشته باشه میدونید چرا؟؟؟؟
    چون ما پیش هر کی میرسیم باتمام غرور وافتخار میگیم اون بچه محلمونه نمیدونی اقا محسن چه مزه ایی میده بچه محل بودن تو…
    با اینکه پرسپولیسیم اما برات بهترینها رو ارزو دارم ایشالله موفق وپیروز وسر بلند باشی وپله های ترقی رو یکی یکی طی کنی وهم تو تیمت موفق باشی وهم به تیم ملی ولیگ های معتبر اروپایی راه پیداکنی واونجاهم با غرور به همه بگیم محسن کریمی بچه محلمونه
    زنده باد همه اونایی که باعث خوشحالی منو تو میشن بخصوص چهاردانگه ایی های دوست داشتنی

  4. اتابک می گوید

    بادرود . امیدوارم پله های ترقی رایکی پس ازدیگری پشت سر بزاره ویک نصیحت برادرانه به اقا محسن . اقا محسن ما مازندرانیها انسانهای ساده ومهربون ودل پاکی هستیم . اقا محسن مراقب باش برات حاشیه نسازند تیم استقلال هم پراز حواشی میباشد .تهران هم شهر بزرگیست اگر مراقب نباشی هستند کسانی که انسان رااز عرش به فرش میکشانند . همیشه به فکر ورزش وسلامتی روحت باش . امیدوارم روزی شمارا در ترکیب اصلی تیم ملی ببینم

  5. رضا می گوید

    درود برغیرتت، فقط فوتبال بازی کن، مصاحبه نکن، چراغ خاموش برو جلو، از چهاردانگه نیوز هم به خاطر پخش گزارش تشکر می کنم.

  6. 67ی می گوید

    از طرف پرسپولیسی ها به اقا محسنگل وخانوادش تبریک میگم. نمیگم امیدوارم ک تو ترکیب تیم ملی ببینیمت،میگم مطمئن هستیم که در سالهای نه چندان دور در ترکیب تیم ملی هستی. لیاقت وشایستگیشو داری. زنده باد کیاسر وکیاسری

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.