پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از مردم چهاردانگه بخاطر زباله عذرخواهی می کنم!

بیش از 9 سال از حمله زباله به بخش چهاردانگه می گذرد و مردم مظلوم چهاردانگه هر روز شاهد وعده های سر خرمن مسئولین برای حل مشکل زباله هستند. گاهی ساخت کارخانه کمپوست و گاهی ساخت نیروگاه زباله سوز وعده داده می شود. چه سفرها کردند این مسئولین دلسوز برای حل زباله ساری !! آقای شمشیر بند از روستای ولویه چهاردانگه می باشد.

6

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه ساری، علیجان شمشیربند رییس شورای اسلامی شهر ساری امروز شنبه 9 اسفند 1393  در مصاحبه با خبرگزاری ها به سوالات مختلف در باره شهر ساری پاسخ داد.

 

یکی از سوالات پرسیده شده در باره حل مشکل زباله شهر ساری بود. رئیس شورای شهر ساری در باره معضل زباله ساری گفت: هر ساله برای حمل زباله حدود 13 میلیارد هزینه می شود و البته مزاحمت هایی نیز برای مردم بوجود آورده است که از مردم چهاردانگه عذرخواهی می کنم.

 

وی افزود: برای زباله سوز نیز کارشناسان مطالعات لازم را انجام دادند و تا یکی 2 سال دیگر این کارخانه راه اندازی و مشکل زباله حل می شود.

 

سایت وارش نیوز هم در ادامه گزارش خود از این نشست سردار شمشیربند نوشت:

 

 – بالاخره خدا رو شکر، یکی پیدا شد که از مردم چهاردانگه بخاطر زباله عذرخواهی کرد، پیش از این، شاید این گمانه برای برخی مسئولان پیش آمده بود که زباله جزئی از منطقه چهاردانگه است و هر کجا در معضل زباله؛ چه شهری و  چه صنعتی، گیر می افتند یاد چهاردانگه می افتند، و اگر برایشان مقدور باشد و هزینه بردار نباشد حتا زباله نوشهر محمودآباد و …. به چهاردانگه می آورند!

– راستی سالانه 13 میلیارد برای حمل زباله هزینه می کنند آیا این ده شانزده سال این هزینه رو صرف دستگاه زباله سوز می کردند بهتر نبود؟ اینجوری جاده ساری کیاسر بخاطر شیرابه های زباله و لغزنده شدن این همه کشته نمی داد و حداقل طبیعت سالم این منطقه محروم آلوده نمی شد!

 

چهاردانگه ساری: بسیار جای تاسف است که سردار شمشیربند که خود از اهالی ولویه و چهاردانگه هستند و به عمق محرومیت این مردم مظلوم واقفند و اکنون سالهاست بر مسند قدرت در شهر ساری نشسته اند، بزرگترین کارشان در این ده سالی که میلیونها تن زباله ساری را روانه زادگاه خود کرده اند، اعتراف ضمنی با یک معذرت خواهی ساده بوده و اینگونه میخواهند سر و ته قضیه را هم آورده و انگار که هیچ اتفاقی در اینجا روی نداده و حیثیت فرهنگی و مذهبی مردم چهاردانگه و دیار عالم پرورش در این روزها و سالها مترادف با زباله نشده است!

 

جناب سردار! کار شما در تداوم آوردن زباله های ساری به چهادرانگه با معذرت خواهی قابل بخشیدن نیست! شما سالهاست که بالاترین مرجع نظارتی بر عملکرد ناصواب شهرداری ساری در فرستادن زباله ها به زادگاهتان هستید! چرا یک بار برای همیشه جلوی زباله ها را نمیگیرید؟ مگر شما چهاردانگه ای نیستید؟ مگر شما ولویه ای نیستید؟ آیا وظیفه شما تمجید از شهردار ساری هست یا نظارت بر عملکردش؟

 

مردم محروم و مظلوم چهاردانگه بر کسانی که زباله های ساری را بر سرشان، بر سر فرهنگشان، بر سر طبیعتشان و بر سر هویت پاکشان می ریزند، هرگز نخواهند بخشید! حتی اگر آن شخص، خود فرزند چهاردانگه باشد!

6 نظرات
  1. قادری می گوید

    (….) زباله می ریزین بعد عذرخواهی می کنید؟؟؟ ببینید چه بر سر ولویه آوردین!!! مگه ما حق زندگی نداریم؟

  2. کیاسری ریکا می گوید

    گناه بزرگ آقای شمشیربند با معذرت قابل بخشیدن نیست

  3. محمد می گوید

    دوستان عزیز یک طرفه به قاضی رفتن درست نیست ، با شناختی که از آقای شمشیر بند دارم می دانم که تمام تلاششان را در این موضوع انجام دادند ، ازقدیم گفتن یه دست صدا نداره، لااقل این آقا اومد یه معذرت خواست ….

  4. اتابک می گوید

    دروغ بسه دیگه . یعنی شورای شهر ساری تواین چند سال چیکار میکرده …ای وای ببخشید حتما شورا هم اشغال میوه وپوست تخمه ها رو که در جلسات خورده بودن فرستاده برای منطقه چهاردانگه . بعدشم میگه عذر خواهی میکنم … خیلی رودارین

  5. کمال می گوید

    در خیلی از کشور ها برای اینکه جانمایی محل دفن زباله ها مشخص بشه چندین آیتم خیلی مهم را مد نظر قرار می دهند،فاصله از شهر و روستا، عوامل تاثیر گذاری بر روی اب های زیر زمینی و آب های سطحی ، دوری و نزدیکی به گسل و خیلی شرایط اجتماعی و محیطی دیگر …………………..
    که برای این مکان هیچ یک از آیتم های بالا رعایت نشده است.فقط خاستن که حتی الاامکان از از شهر ساری دور باشه، محل قبلی دفن این زباله ها سمسکنده بوده است که آب های زیر زمینی آن منطقه غیر قابل استفاده شده بودند. اکر هم روزی از زباله شهر ساری رو به این منطقه نیارن این مقدار زباله مثل یه غده سرطانی داخل زمین میمونه ودر دراز مدت تاثیراتی خیلی بدی خواهد گذاشت.یکی از تاثیرات خیلی بذی که خواهد گذاشت موقعی هستش که سد چهاردانگه به بهره برداری برسه این زباله دادن دقیقا در حوضه بالا دستی سد واقع شده است که اگه واقعا به این موضع دقت نشه مشکل ساز خواهد شد.

  6. اصغری می گوید

    آقای شمشیربند! از شما به عنوان یک چهاردانگه‌ای متعهد انتظار بیشتری داشتیم و داریم صرف یک عذرخواهی (که البته روی چشم ما جا دارد) مشکلی را حل نمی‌کند!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.