پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از شیب نزولی کرونا تا ادامه نگرانی‌ها از افزایش حضور مسافر در شمال

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، دردسرهای قرمز کرونایی از نیمه‌دوم تیرماه و پس از کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و همزیستی مسالمت‌آمیز در مازندران برای دومین بار آغاز شد و آژیر قرمز کرونایی به صدا درآمد.

طی حدود ۴۰ روز گذشته تعداد موارد ابتلا افزایش یافت و حتی تعداد موارد بستری به حدود ۲هزار نفر حتی رسید به‌طوری‌که تخت‌های بیمارستان‌های استان پر شد و نگرانی‌ها بیشتر و بیشتر شد.

طی روزهای گذشته و با انجام اقداماتی همچنین توجه مردم به توصیه‌ها شاهد شیب نزولی بیماری کرونا در استان هستیم که نگرانی‌ها را کمتر می‌کند اما حضور مسافران و ترافیک جاده‌ها  نگرانی‌ها را در روزهای اخیر بیشتر کرده است.

در حالی‌که همانند چند روز گذشته، شیب ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در مازندران، نزولی است اما ورود مسافران به این استان در این روزهای تعطیل، به شدت نگران‌کننده است، چرا که مسؤولان مهم‌ترین دلیل زنگ قرمز کرونایی را در استان سفر و تجمع بالا اعلام کردند ولی همچنان جاده‌ها شلوغ است و همین موضوع نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۱۷۵ مورد ابتلای جدید داشتیم همچنین تعداد یک‌هزار و ۶۳۲ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۱۷۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم‌اکنون هزار و  ۳۲۸ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسأله در مقابله با شیوع ویروس کرونا، قطع چرخه بیولوژیک انتقال ویروس بیماری از طریق استفاده از ماسک، شستشوی مستمر دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و اجتناب از تماس با افراد مبتلا و جلوگیری از حضور افراد آلوده و افراد دارای علائمی همچون سرفه و تنگی نفس در اجتماع است.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار جدید بستری و ۱۶ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: ۵۳ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 /۸۶۰۳۴/ج


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.