پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

از ادامه خرید تضمینی گندم تا بازگشت ۱۵ هزار متر مربع زمین کشاورزی در مازندران

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، از ادامه روند خرید تضمینی گندم در مراکز خرید شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ١٠١ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و حدود ٣٠ درصد از مطالبات گندمکاران نیز پرداخت گردیده است.

هادی باقری با اشاره به اینکه این روند پرداخت در روزهای آتی ادامه خواهد داشت، افزود: با توجه به اینکه سطح زیر کشت گندم در مازندران ۵٨ هزار هکتار است، پیش‌بینی می‌شود بیش از ١٧٣ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.

وی در خصوص اهمیت خرید تضمینی گندم گفت: خرید تضمینی گندم یکی از مهم‌ترین حمایت‌های دولت از کشاورزان است. این اقدام علاوه بر تضمین فروش محصول کشاورزان، به افزایش تولید و بهبود امنیت غذایی کشور کمک می‌کند.

این مسئول به نکات قابل توجه خرید گندم و پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم همچنان در حال انجام است و کشاورزان می‌توانند محصول خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، وی افزود: بخشی از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است و روند پرداخت ادامه خواهد داشت.

باقری به سطح زیر کشت و تولید گندم در مزارع مازندران اشاره کرد و یادآور شد: سطح زیر کشت گندم در مازندران ۵٨ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ١٧٣ هزار تن گندم تولید شود.

برداشت برنج در ۱۰۰۰ هکتار شالیزار جویبار

عبداله رحیمی از برداشت برنج در  بیش از یک هزار هکتار از شالیزارهای این شهرستان جویبار در سال زراعی امسال تاکنون خبر داد.

وی تصریح کرد: این شهرستان دارای ۱۰ هزار و ۱۹۰ هکتار اراضی شالیزاری است که سه هزار و ۸۱۵ هکتار آن رقم پرمحصول و ۶ هزار و ۳۷۵ هکتار رقم محلی است.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار افزود: پیش بینی می شود در سال زراعی امسال بیش از ۶۰ هزار تن شلتوک برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان تولید شود.

۱۵ هزار متر مربع زمین کشاورزی کلاردشت به چرخه تولید بازگشت

عباس درزی نیا اظهار کرد: برای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ‌ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها ۱۵ هزار متر مربع زمین کشاورزی شهرستان کلاردشت به چرخه تولید بازگشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت افزود: بدنبال صدور دستور دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان، اکیپ اجرای احکام‌قضایی شامل همکاران واحد حقوقی‌، گشت ۱۳۱، رئیس و کارشناس اراضی جهاد کشاورزی ضمن حضور در روستاهای طبرسو و کردیچال اقدام به قلع و قمع دیوار و اتاق نگهبانی احداثی خارج از طرح هادی مصوب روستای فوق کردند.

وی با بیان اینکه گشت‌ جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت در حوزه امور اراضی فعال بوده از شهروندان و روستائیان خواست هرگونه تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی زراعی باغی، اعم از تفکیک، دیوارکشی، خاکبرداری، خاک ریزی و احداث بنا را به مأمورین جهاد کشاورزی و یا از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

تاکید بر نقش کلیدی بیمه دام در امنیت تولیدات دامی مازندران

محمدمهدی عباس‌زاده، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، در وبینار توسعه نفوذ بیمه دام استان مازندران، بر اهمیت بیمه دام در تأمین امنیت تولیدات دامی و حمایت از سرمایه‌گذاری دامداران تاکید کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به قطع پرداخت خسارت‌های بلاعوض به دامداران، بیمه دام به عنوان بهترین راهکار برای جبران خسارات احتمالی معرفی شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان، با اشاره به اینکه دامداران با پرداخت حق بیمه‌ای حدود ۵ تا ۱۰ درصد می‌توانند از غرامت مناسبی بابت هر رأس دام بهره‌مند شوند، بر ضرورت اطلاع‌رسانی گسترده مزایای بیمه دام به دامداران تاکید کرد.

وی افزود: بیمه دام به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای مدیریت ریسک در صنعت دامداری، نقش کلیدی در توسعه پایدار این بخش ایفا می‌کند.

با توجه به اهمیت این موضوع، سازمان جهاد کشاورزی مازندران تلاش می‌کند تا با اطلاع‌رسانی گسترده و تسهیل فرآیند بیمه، پوشش بیمه‌ای دامداران را افزایش دهد.

قلع و قمع ۲۴ قطعه تغییرکاربری غیر مجاز در تنکابن

عبداله غلامپور از قلع و قمع ۲۴ قطعه تغییرکاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تنکابن خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن افزود: برای حفظ کاربری اراضی زراعی و اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زارعی و باغ‌ها ۲۴ قطعه تغییرکاربری غیر مجاز به مساحت به مساحت ۹ هزار متر مربع از اراضی زراعی و باغی روستای خوبانرزگاه بخش مرکزی این شهرستان به دستور دادستان و با حضور نماینده دادستان، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و یگان حفاظت قلع و قمع شد.

غلامپور با اشاره به اینکه هرگونه تغییرکاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و کشاورزی تخلف بوده و با متخلف برخود قانونی می شود، تاکید کرد: ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی منوط به اخذ مجوز از کمسیون تبصره یک ماده یک است.

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.