پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارسال محموله‌ دارویی برای موکب‌های اربعین بدون مجوز ممنوع است

0

سرهنگ محمد حسن اصغری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارسال محموله‌های دارویی باید از مجاری قانونی و رسمی انجام شود و ارسال شخصی و یا حتی نهادی به کشور عراق ممنوع است.

وی تاکید کرد: در بخش دارویی علاوه بر تایید دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت ، باید اهداف و مقصد محموله‌های دارویی مشخص و محرز شود. یعنی باید مشخص شود که هر محموله شامل چه داروهایی است و قرار است برای مصرف زائرین باشد و یا به قصد فروش در عراق ارسال می شود.

اصغری هشدار داد: چنانچه هر محموله ای با اسم اربعین ولی به قصد فروش به کشور عراق ارسال شود، به معنای قاچاق بوده و با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: چندی پیش محموله ای سه تنی دارو از یکی از شهرستان ها در حال ارسال به کشور عراق بود که به دلیل عدم احراز شرایط ، جلوگیری شد تا تکلیف مشخص شود.

تمامی موکب های مازندران ملزم به خدمات پزشکی هستند

رئیس ستاد بازسازی عتباب عالیات مازندران همچنین با اعلام این که امسال ۲۰ موکب از استان در کشور عراق از زائران اربعین پذیرایی خواهند کرد ، گفت: تمامی موکب‌ها موظف به ارائه خدمات پزشکی هستند.

اصغری این خدمات را شامل ، درمان عمومی ، سرپایی و امداد اولیه عنوان کرد و افزود: درمان‌های تخصصی باید به مراکز مجهز ارجاع شود که هماهنگی شده است.

سال گذشته حدود ۵۴ هزار نفر از استان مازندران برای اربعین زائر کربلای کشور عراق شدند و امسال هم پیش بینی می شود آمار زایران مازندرانی به یکصد هزار نفر برسد.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.