پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارزیابی سالانه به سود تهران اما به کام مازندران/سلطه بر کشتی ایران هشت ساله شد!

فدراسیون کشتی نتایج امتیاز بندی هیات های کشتی استان های کشور در سال ۱۳۹۴ را اعلام کرد که مازندران در صدر ایستاد و برای هشتمین سال متوالی این عنوان را با احتساب ملاک ها و معیارهای مورد نظر از آن خود ساخت اگر چه اینگونه ملاک سنجی کاملا به سود تهران بوده و به این استان کمک کرده به شکل ناعادلانه ای خود را به مازندران نزدیک کند!

0
 
 
پایگاه خبری چهاردانگه: در این ارزیابی مازندران با ۴۳۴۴ امتیاز اول شد و تهران با ۴۲۲۸ امتیاز و خوزستان با ۲۶۸۸ امتیاز دوم و سوم شدند. همچنین استان های کرمانشاه، لرستان، خراسان رضوی، فارس، البرز، آذربایجان شرقی و گیلان در جایگاههای چهارم تا دهم قرار گرفتند.
 

شاخص های ارزیابی فدراسیون در بخش های نتایج تیمی و انفرادی قهرمانی کشور و مسابقات عمومی، لیگ باشگاههای کشور، لیگ های استانی، مسابقات چند جانبه کشوری و استانی، میزبانی مسابقات داخلی، ملی و بین المللی، برگزاری اردوها و اعزام تیم ها به مسابقات برون مرزی، برگزاری کلاس های آموزشی، عضویت در تیم های ملی، مدال های بین المللی، آسیایی، جهان و حضور در باشگاههای جهان بوده است که مازندران در مجموع به عنوان برترین هیات استانی کشور در سال گذشته انتخاب شد.

 

موضوع قابل توجه این است که بسیاری از برنامه ها و اقدامات فدراسیون کشتی به سبب برگزاری در پایتخت امتیازاتی را برای تهرانی ها دربر داشته و این استان بی آنکه توانایی آن را داشته باشد توانسنه از امتیازات کاذب برای نزدیک شدن به مازندران استفاده کند.

 

مازندران به سبب قانوان نانوشته اما همیشه برقرار همراهی نازل بنگاه‌های اقتصادی دولتی و خصوص امکان برگزاری فقط یک رویداد را با حضور کشورهای خارجی در جام شهید هاشمی نژاد داشته، که تازه آنهم در زمره جام های بین المللی محسوب نشده و امتیازی نصیب مازندران نکرده، اما تمامی میزبانی های بزرگ کشوری و بین‌المللی که بخاطر توان اقتصادی فدراسیون برپا شده به نام تهران نوشته شده بی آنکه هیات کشتی تهران نقشی داشته باشد!

 

تهرانی ها در شرایطی توانسته اند از این حجم امتیازات مفت استفاده کنند که در بخش های کلیدی مثل قهرمان پروری و مدال آوری به شدت از مازندران عقب افتاده اند و باجمع آوری امتیازات حاصله از برگزاری اردوها و مسابقات فدراسیون باز هم نتوانسته اند فاصله ۱۰۰ امتیازی با مازندران را بکاهند.

 

سعه صدر و بی میلی هیات کشتی استان به آمار و ارقام مربوط به این ارزشیابی و توجه به متن مساله که همانا صلابت کشتی مازندران است شایسته تمجید می باشد اما اصلا سخت نیست که خشم و خصمی که از یکه تازی های کشتی مازندران در قریب به یک دهه پیشین وجود داشته دریافت. اصغر ثمربخش کشتی استان را در جایی نشانده که حالاحالاها هیچ استانی را یاری لمس آن نیست و این ارزیابی های یکسویه هم نمی تواند از عیارش بکاهد.

 

کاملا پیداست که هر چه کرده اند باز نتوانسته اند از سلطه مازندران بکاهند!/بلاغ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.