پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اراده ای برای حل مشکل پسماند وجود ندارد

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز: مهدی رازجویان عصر چهارشنبه در کارگروه پسماند استان با اظهار اینکه پسماند اولویت اصلی استان به شمار می‌رود، تصریح کرد: پسماند مشکل و معضل کشوری است و دغدغه همه مسئولان و مردم به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اعتبار برای حل معضل پسماند در استان وجود دارد، گفت: در حال حاضر حرکت و جدیت لازم برای حل این مسئله وجود ندارد تا مشکل را به سرانجام رسانیم.

وی عنوان کرد: قبلاً به بهانه اعتبارها، کارهای بخش پسماند معطل مانده بود درحالی اکنون با داشتن اعتبار لازم نباید بهانه‌ای داشته باشیم.

معاون استاندار خواستار پیگیری موضوع پسماند با جدیت لازم شد و گفت: محیط زیست به عنوان متولی امر موظف به اعمال قانون برای شهرداران، دهیاران و بخشدارانی است که طبق قانون وظایف خود را در حوزه پسماند انجام ندهند.

رازجویان با تاکید برحفظ مواهب خدادادی و حفاظت محیط زیست، جنگل ودریا افزود: اعتباراتی را سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها برای مسئله پسماند درنظر گرفته است و قرار شد قراردادهایی در این بخش منعقد شود.

معاون هماهنگی امور استانداری مازندران یادآور شد: اگر شهرداری نتواند اعتبار مورد نیاز را در زمینه پسماند جذب کند، این اعتبار برای شهر دیگری منتقل خواهد شد و پسندیده نیست این اعتبارات از استان خارج شود.

وی خدمات شهری را اولویت اصلی شهرداران بیان کرد و ادامه داد: قدم اول خدمات شهری، جمع آوری زباله است و اگر زباله را جمع نکنیم، اقدامات دیگر با شکست مواجه می‌شود.

وی یادآور شد: شهرداران برای جمع آوری و امحای زباله از مردم عوارض دریافت می‌کنند و دولت نیز یکسری اعتباراتی برای این بخش درنظر گرفته است.

رازجویان همچنین با اشاره به اینکه از محل صندوق فناوری تسهیلاتی به شرکت‌های دانش بنیان برای موضوع پسماند داده می‌شود، رقم اعتبار این تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود.

رازجویان با بیان اینکه همه شهرهای استان مشکل شیرابه زباله دارند خواستار بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان برای تبدیل شیرابه‌ها به آب کشاورزی شد و گفت: شهرداران با شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه قرارداد منعقد کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.