پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ادامه باد و باران تا فردا در آسمان مازندران/احتمال سیلاب‌های ناگهانی

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: همانگونه که انتظار داشتیم از امروز شاهد وزش باد گاهی نسبتا شدید، کاهش شدت گرما و افزایش ابر را در استان شاهد بودیم و انتظار داریم به‌تدریج شاهد رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده به‌ویژه در نیمه غربی استان باشیم.

وی افزود: روز پنج‌شنبه انتظار داریم آسمانی نیمه‌ابری تا ابری همراه با کاهش دما، رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده در آسمان مازندران شاهد باشیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز جمعه از میزان ناپایداری آسمان مازندران کاسته می‌شود، اضافه کرد:  اما در ساعات بعدازظهر رگبار و رعدوبرق‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اسدی تصریح کرد: نیمه نخست هفته آینده جو نسبتا پایداری حاکم است که  آسمان مازندران به‌صورت صاف تا نیمه‌ابری مجددا همراه با افزایش دما و در ساعات بعدازظهر همراه با رشد ابر پیش‌بینی می شود.

وی یادآور شد: صبح امروز رگبارهای پراکنده در غرب استان شاهد بودیم که بیشترین بارش از رامسر به میزان یک میلی‌متر گزارش شده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران  در ارتباط با وضعیت دمای هوای استان، خاطرنشان کرد: باتوجه به افزایش دمایی که دیروز داشتیم انتظار داریم حداکثر چهار تا ۱۰ درجه از شدت گرما کاسته شود ولی  از شنبه افزایش دما را مجددا در استان خواهیم داشت.

اسدی با هشدار احتمال خسارت به سازه‌های موقت و سست بنیان، تاسیسات و داربست‌ها، شکستن شاخه درختان، احتمال سیلاب‌های ناگهانی محلی، خاطرنشان کرد: باتوجه به این شرایط باید نسبت به استحکام سازه‌های موقت و داربست‌ها  اقدام لازم به‌عمل آید و همچنین صعود به ارتفاعات و سایر اقدامات پیشگیرانه محدود شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران طی 24 ساعت آینده به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود و برای شنا مناسب نیست.

 /86034/ع


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.