پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص 30 میلیارد تومان برای زباله سوز ساری

0

پایگاه خبری چهاردانگه: علی نبیان صبح امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با ساماندهی زباله در استان مازندران اظهار کرد: از زمان شروع به کار فعالیت مهندس اسلامی به عنوان بحث تفکیک از مبدا مطرح شده است.

وی اضافه کرد: همه دهیاران برای اجرای تفکیک زباله از مبدا در حال آموزش هستند و در نقاط شهری هم این موضوع شروع شده است.

معاون عمرانی استاندار مازندران خواستار همراهی فعالان رسانه‌ای استان برای همراهی با متولیان استانی در مبحث آموزشی شد و گفت: بحث تفکیک زباله از مبدا حدود 35 درصد از انباشت زباله جلوگیری می‌شود.

وی با اعلام اینکه بحث ساماندهی کمپوست تنکابن به صورت هقتگی نظارت می‌شود، افزود: جدول زمان‌‌بندی این پروژه به صورت روزانه رصد می‌شود که بخشی از منابع از جانب دولت و دفتر مقام معظم رهبری تامین می‌شود.

نبیان یادآور شد: سرمایه‌گذاری در ارتباط با تبدیل زباله به انرژی در برنامه کاری خویش دارد و جلساتی در این ارتباط برگزار شده است و منتظر تصمیم‌گیری در ستاد مرکزی هستیم.

وی در ارتباط با وضعیت زباله‌سوز نوشهر،گفت: پیشرفت فنی این پروژه بسیار مناسب است، پیشرفت این پروژه بالای 80 درصد است و ممکن است این طرح در ماه‌های آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در ارتباط با وضعیت ساماندهی زباله در آمل، بیان کرد: با یک سرمایه‌گذار ژاپنی وارد مذاکره شدیم ولی تاکنون به ثمر نرسیده است،ولی برای اجرای این طرح با یکی از سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شدیم.

وی با اعلام اینکه بحث کمپوست انجیل‌سی بابل یکی از دغدغه‌های جدی است، گفت: با دانشگاه نوشیروانی در ارتباط با تصفیه شیرابه به نتیجه رسیدیم.

نبیان با اعلام اینکه در سال جاری 30 میلیارد تومان برای تزریق پروژه زباله‌سوز ساری اختصاص پیدا کرد، افزود: هفتگی جلسات کارخانه زباله‌سوز در ساری برگزار می‌شود و برنامه داریم اوائل سال آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وی از رسانه‌ها در خواست کرد که بحث تفکیک از مبدا در رسانه‌ها و نشریات جدی گرفته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.