پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اختصاص 180 میلیون تومان برای فنس‌کشی چشمه سورت

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان ساری گفت: 180 میلیون تومان اعتبار برای فنس‌کشی چشمه آب معدنی سورت اختصاص داده شد.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه نیوز به نقل از فارس، رییس میراث فرهنگی شهرستان ساری،  درباره اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تخریب چشمه آب‌معدنی سورت اظهار کرد: برای حفظ این چشمه ارزشمند 250 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که 150 میلیون آن از محل اعتبارات ملی و 100 میلیون تومان آن استانی است.
 

وی با اعلام اینکه 74 هکتار از محوطه سورت فنس‌کشی می‌شود،افزود: فعلا 180 میلیون اعتبار برای فنس‌کشی این چشمه در اختیار داریم که با موافقت منابع طبیعی در حال انجام است.

 

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ساری درباره آخرین اقدامات انجام شده برای حضور سرمایه‌گذار در چشمه آب‌معدنی سورت تصریح کرد: در این ارتباط رایزنی با سازمان اتوبوسرانی کشور انجام شد ولی منجر به انعقاد تفاهم‌نامه نشد.

 

مهدیان درباره واگذاری چشمه آب‌معدنی سورت به افراد بومی منطقه گفت: چشمه سورت ثبت ملی و در نوع خودش بی‌نظیر است، حفظ و نگهداری این چشمه آب‌معدنی دارای ضوابط خاص است.

 

وی یادآور شد: فعالیت سرمایه‌گذار در چشمه آب‌معدنی سورت دارای ضوابط خاصی است که هر سرمایه‌گذاری که برنامه مدون و مطابق با نیازهای میراث فرهنگی و گردشگری ارائه کند می‎تواند مجوز فعالیت در اطراف چشمه را دریافت کند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ساری در پاسخ به این سئوال که آیا موانع سرمایه‌گذاری در چشمه آب‌معدنی سورت رفع شد،افزود: برای رسیدگی به جاذبه‌های گردشگری، موانع قانونی از طرف منابع طبیعی، امور اراضی و امور آب وجود دارد، که رایزنی برای رفع این موانع در برنامه کاری قرار دارد و میراث فرهنگی پس از دریافت مجوز لازم آماده واگذاری این چشمه به سرمایه‌گذار است.

 

1 نظر
  1. خبرنگار می گوید

    جناب رییس گردشگری ساری؛یا حضرتعالی در جریان نیستید یا اینکه مدیران بالادستی شما را در جریان قرار ندادند.
    باید خدمت شما اعلام کنم،بنابر اظهارات آقای دلاور بزرگ نیا در تماس با دکتر فلاح استاندار مازندران و انعکاس آن در رسانه های مکتوب و مجازی کشور در فروردین 94،پس از آنکه در اسفند 93 منابع طبیعی اراضی چشمه سورت را تحویل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران داد، بهره برداری از باداب سورت،از سوی این اداره کل به کانون جهانگردی و اتوموبیلرانی جمهوری اسلامی ایران….. واگذار شده است و اکنون در حال انجام تشریفات قانونی و اداری می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.