پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احیای گفتمان و فرهنگ استفاده از کالای داخلی با بهره‌گیری از نخبگان

0

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر گفت: با بهره‌گیری از پیشتازان جامعه نظیر نخبگان،اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌توان ترویج گفتمان و فرهنگ استفاده از خرید کالای وطنی را احیا کرد.

حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری شعار سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری و حمایت از کالای ایرانی در راستای اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: چنانچه ملت و دولت با عزم راسخ تشریک مساعی کنند، بی‌شک در آینده نزدیک شاهد ثمرات این همدلی و همکاری در کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به جایگاه دانشگاه در پیشبرد اهداف متعالی جامعه خاطرنشان کرد: با بهره گیری از پیشتازان جامعه نظیر نخبگان، اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌توان ترویج گفتمان و فرهنگ استفاده از خرید کالای وطنی را احیا کرد.

ابراهیمیان با بیان اینکه پیشرفت اقتصادی هر جامعه‌ای به میزان بهره وری از علم و دانش در آن کشور بستگی دارد تصریح کرد: بخش صنعت کشور باید شرکت‌های دانش بنیان، پارک‌ها، مراکز فناوری علمی و مراکز علمی، و دانشگاه‌ها را باور کند؛ در این صورت شرکت‌ها می‌توانند کالاهایی با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کنند.

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر تاکید کرد: ایجاد یک بسیج همگانی برای حمایت از کالای ایرانی و تعامل بخش خصوصی و دولتی می‌تواند نرخ بیکاری در جامعه را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر اهالی فرهنگ، هنر و افراد پیشرو جامعه وارد عرصه شده و خرید کالای وطن را تبدیل به فرهنگ کنند حمایت از تولیدات داخلی به طور جد نهادینه می‌شود.

ابراهیمیان افزود: در کشور ما کالاهای خارجی تبلیغ می‌شود و این تبلیغات آهنگین در خانه، باور و اذهان مردم نفوذ کرده و به باور مبدل شده است؛ مفهوم دیگر باور غلطی که کالای خارجی الویت بر کالای داخلی دارد، تعطیلی کارخانه‌های تولیدی بیشتر در کشور و رشد فزاینده بیکاری در جامعه است.

وی همچنین نقش دولت را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید از ورود کالاهای غیر ضروری و لوکس به کشور جلوگیری کند؛ برای حمایت از صادرات و کالاهای ساخت داخل کشور سیاست‌های تشویقی مضاعفی اعمال کرده و نیز تسهیلات بانکی کم بهره بدون بوروکراسی پیچیده بانکی و اداری به تولیدگران ارائه نماید.

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر باتاکید بر اینکه تحقق حمایت از کالای ساخت داخل نیازمند مبارزه جدی با قاچاق کالا است تصریح کرد: پدیده پلید قاچاق باید در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود و تا پدیده قاچاق حل نگردد، تولید داخلی همچنان بر پاشنه آشیل می‌چرخد.

ابراهیمیان یادآور شد: تولیدگران باید تولیدات ساخت داخل را کیفی‌سازی کنند و کالاهای صادرات محور تولید کرده تا حقوق مصرف‌کنندگان رعایت شود.

وی افزود: نباید بر مردم هیچ اجحافی صورت گیرد و از سویی دیگر از طرف دولت، نظارت‌ها باید به گونه‌ای باشد که کالاهای داخلی گران‌تر از کالاهای خارجی به بازار داخلی عرضه نگردد.

این استاد دانشگاه یادآور شد؛ در راستای حمایت از کالای ایرانی، باید سیاست‌های ارزی، سیاست‌های تعرفه‌ای، تجاری و ارتباط سازمانی با بنگاه‌های اقتصادی دنیا به نفع اشتغال و تولیدگران تقویت شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.