پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث پل دنگسرک میاندورود 17 ماه پس از سیل

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود، سیل جز حوادث لحظه‌ای است که در یک آن رخ می‌دهد اما تخریب‌ها و اتفاقات پس از آن شاید تا سال‌های سال باقی بماند و این موضوع در استان مازندران که همواره شاهد بروز این حادثه هستیم از عمق بیشتری برخوردار است.

سیل روزهای پایانی سال 97 و ابتدای سال 98 را کمتر کسی می‌تواند از یاد ببرد چراکه درست زمانی بود که مردم  قصد پیشوازی از سال نو را داشتند اما سیل تمام آرزوهایشان را نقش بر آب کرد و حتی بسیاری از سفره‌های هفت‌سین زیر انبوهی از گل و لای مدفون شد.

پس از سیل و برای حمایت از مردم آسیب‌دیده ازسوی دولت اعتباراتی درنظر گرفته شد تا مردم نگرانی‌هایشان چندین برابر نشود اما برخی از پروژه‌ها همچنان روی زمین مانده و مردم همچنان چشم انتظار بهره‌برداری از آن هستند.

 

پل دنگسرک بر اثر وقوع سیل روزهای پایانی سال 97 در مازندران تخریب شده و موجب اختلال در راه ارتباطی روستاهای اطراف شده بود و با گذشت حدود 17 ماه از وقوع سیل در مازندران تاکنون از پیشرفت خوبی برخوردار نبوده است و همچنان مردم چشم انتظار بهره‌برداری از این پل و راه ارتباطی چندین روستا هستند که طی این ماه محدودیت‌هایی را برایشان در پی داشته است.

 

کامل نصراللهی رئیس اداره راهداری شهرستان میاندورود درباره آخرین وضعیت  پل دنگسرک در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: به علت زمین‌های کشاورزی اطراف و پایین دست پل دنگسرک و جریان شدید آب امکان فعالیت عمرانی و زیرسازی پل نبوده و به همین علت روند احداث آن با تاخیر مواجهه شده است و در حال حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته تکمیل این در مراحل پایانی به‌سر می‌برد.

وی در ادامه افزود: در قرارداد اولیه این پل  با ۳۲۸ میلیون تومان توسط پیمانکار اجرا شد و سپس با پیمانکار جدید قرار داد بستیم .

 

وی با بیان اینکه در حال احداث عرشه پل هستیم، افزود: قالب‌بندی پل انجام شده و درحال ارماتوربندی است که بتن‌ریزی چهار دیواره برگشتی‌های پل دارد.

 

رئیس اداره راهداری شهرستان میاندورود با تاکید بر اختصاص اعتبار برای تکمیل این پل، خاطرنشان کرد:  تکمیل این پروژه حدود یک‌میلیارد و ۲۰۰ تومان هزینه برای اداره‌کل راهداری دارد تا این پل به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد که امیدواریم با تامین اعتبار مشکلات روستائیان اطراف حل شود.

 /86034/غ/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.