پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث نخستین کتابخانه دیجیتال مازندران در محل پادگان سابق ساری

رئیس شورای اسلامی شهر ساری در دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران از احداث ساختمان کتابخانه دیجیتال در بوستان ولایت در محل پادگان سابق ساری خبر داد.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه: علیجان شمشیربند رئیس شورای شهر ساری در دیدار مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، توجه به کمیسیون فرهنگی و اقدامات فرهنگی شهر را اولویت سیاست‌های شورای اسلامی و شهرداری دانست.

 

وی با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی پایه و اساس فرهنگ است، هدف از مطالعه و انس با کتاب را کشیدن خط بطلان بر نادانی دانست و به ترویج کتابخوانی به عنوان یک معروف تاکید کرد.

 

شمشیربند افزود: کتابخانه باید محل آرامش مراجعه‌کنندگان باشد و شهرداری خود را در تامین این آرامش و جانمایی مناسب در احداث کتابخانه‌ها مسئول می‌داند.

 

وی با اشاره به احداث بوستان جدید ولایت در محل پادگان سابق در مرکز شهر ساری، از احداث نخستین کتابخانه عمومی دیجیتال مازندران در این بوستان خبر داد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با استقبال از برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی، با تاکید بر پرداخت سهم قانونی کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها، خواستار ارائه طرح های فرهنگی به شورای شهر جهت تخصیص بودجه و کمک مالی در اجرای آنها شد.

 

مرتضی عمرانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت شاخص های زیربنا، تعداد کتاب، تعداد اعضا، میزان امانت و آمار مراجعه کتابخانه های عمومی شهرستان ساری، اظهار کرد: شهرستان ساری دارای ۷ باب کتابخانه نهادی و ۴ کتابخانه مشارکتی است که ۹ باب آن در منطقه شهری و ۲ باب آن در منطقه روستایی واقع شده است.

 

عمرانی همچنین با تشکر از اعضای شورای اسلامی، شهردار و دیگر مسئولین شهرداری ساری به دلیل حمایت های صورت گرفته از کتابخانه های عمومی، گفت: پرداخت حق قانونی کتابخانه ها علاوه بر رعایت قانون، نشانگر رویکرد ویژه مسئولین شهری به کتاب و کتابخوانی و بصورت جامع‌تر به مقوله فرهنگ است.

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.