پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

احداث اولین گلخانه پرورش خیار در روستای کیاده چهاردانگه

0

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، سید اسماعیل علوی اظهارکرد:  اولین گلخانه پرورش خیار در منطقه چهاردانگه این شهرستان احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی ساری تصریح کرد:  سیدمصطفی موسوی بهره‌بردار توانمند و پیشرو روستای کیاده با احداث اولین گلخانه در سطح یک هزار  و 500 مترمربع، اقدام به کشت خیار کرده‌ است.

وی در ادامه با بیان اینکه این کشاورز پیشرو در فضایی به مساحت 67 هزار متر مربع اقدام به تولید محصولات کشاورزی کرده است،  افزود: تولید میوه‌های سردسیری (سیب و هلو) در سطح حدود ۵ هکتار از دیگر فعالیت‌های این بهره‌بردار در منطقه چهاردانگه است.

این مقام مسوول ادامه داد:  علاوه بر فعالیت‌های یاد شده، تولید و تکثیر یک میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در مرکز پرورش دارای مجوز این مجموعه، جزو اقدامات شاخص این تولیدکننده جوان می‌باشد که تولید و تامین بچه‌‌ماهی واحد‌های پرورشِ ماهی مازندران و استان‌های هم‌جوار در این واحد انجام می شود. 

علوی با بیان اینکه خیار یکی از محبوب‌ترین سبزیجات برای کشت در باغ‌ها و گلخانه‌ها است و در تمام طول سال به مصرف می‌رسد، گفت: داشتن گلخانه خیار می‌تواند یکی از پرسودترین عملیات باغبانی باشد که می توان با کمی مهارت در تمام طول سال خیار را در گلخانه‌ها پرورش داده و برداشت کرد. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.