پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح"حافظان سلامت"برای مقابله با کرونا در مازندران/ اعلام آمادگی سپاه کربلا در حوزه پیشگیری

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلا در مازندران در اولین نشست قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی، ضمن تبریک به‌مناسبت هفته وحدت، بیان کرد: افتخار داریم برای مقابله با کرونا خدمت‌گزار مردم باشیم از این رو طرح حافظان سلامت را آماده کردیم تا در حوزه شناسایی غربالگری و پیشگیری متمرکز شویم.

وی افزود: پس از فرمایشات مقام رهبری در پیک سوم کرونا، آموزش‌ها به دانشجویان برای آمادگی کمک به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، شناسایی بازنشستگان و کادر درمان برای استفاده از این ظرفیت را در دستور کار قرار دادیم.

مسلمی یادآور شد: با توجه به اینکه در حال حاضر در شهرستان قائمشهر با همکاری بخش خصوصی روزانه ۱۰۰ هزار ماسک تولید می‌شود با کمک بسیج اصناف می‌خواهیم ماسک پارچه‌ای تولید و با قیمت خیلی ارزان در نقطه تجمعی ویروس تزریق کنیم.

فرمانده سپاه کربلا در مازندران خاطرنشان کرد: در مرحله سوم بسته‌های رزمایش مومنانه در بین افراد آسیب دیده از کرونا توزیع شود، در هلال احمر و هیأت‌های مذهبی ارتباطات خوب و مستمری داریم، امیدواریم باز هم در مساجد کنار هم قرار بگیریم.

این مسؤول با اشاره به نقطه قوت در استان مازندران در بحث مقابله با کرونا، اعلام کرد: وجود پزشک خانواده کار ما را راحت‌تر کرده است ما هم به‌عنوان سربازی در اختیار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا در حوزه پیشگیری موثر باشیم.

وی تاکید کرد: در حوزه سالمندان کرونایی که در منزل قرنطینه هستند آماده ارسال نیروهای داوطلب هستیم تا به کمک‌شان بروند.

*با سوءاستفاده‌گران در بحران کرونا محکم برخورد می‌کنیم

در ادامه حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری مازندران، با اشاره به تاکید مقام رهبری بر تاکید عملی و جدی گرفتن مقابله با کرونا و اهمیت آن است، گفت: باید کرونا را جدی بگیریم تا این بیماری کنترل شود و شر این ویروس منحوس کنده شود.

وی افزود: جدی گرفتن این مسئله توسط همه ضرورت دارد باید تبدیل به یک فرهنگ و دغدغه شود، ما به‌عنوان دستگاه قضایی هم با کسانی که چوب لای چرخ می‌گذارند در بحث اقلام دارویی و پزشکی مقابله خواهیم کرد.

حجت الاسلام اکبری در مورد سواستفاده‌کنندگان از این وضعیت همچون چاقوکشان، گفت: ما مماشاتی با این افراد نداریم تاکید می‌کنیم محکم برخورد شود تا مردم به‌جز دغدغه کرونا دغدغه ناامنی نداشته باشند.

رئیس دادگستری مازندران بیان کرد: با مستاجران در این شرایط همچون شرایط عادی رفتار نخواهد شد و تخلیه‌ نداریم، زندانیان زندان به محاکم و دادسراها تردد نخواهند کرد.

این مسؤول گفت: در بخش دادرسی الکترونیکی تاکنون بیش از هزار مورد انجام گرفته است درصدد گسترش این بخش هستیم تا تردد کم شود تا مردم نیاز به مراجعه حضوری نداشته باشند، لوایح را از طریق الکترونیکی بفرستند تا تردد کم شود.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.