پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای جشن ویژه نیمه شعبان با ابتکاری جدید در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احسان آهنگر امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و اینکه نیمه شعبان یکی از مناسبت‌های مهم کشور است با استفاده از ایده‌های نخبگان فرهنگی تصمیم بر آن شد تا نشاط متناسب با جشن‌های نیمه شعبان در حال و هوای استان مازندران ایجاد کنیم.

وی افزود: در همین راستا، گروه‌های سرود  بسیج در سطح معابر و خیابان‌های شهر‌ها در سراسر استان راه‌اندازی می‌شود، این گروه‌ها با نام “کاروان ظهور” با یک سیستم صوتی مجهز در خیابان‌ها برای مردم برنامه اجرا می‌کنند و مردم می‌توانند از پنجره‌های خانه خود کار گروه سرود را تماشا کنند.

آهنگر تصریح کرد: ویژه برنامه “تمنای وصال” با هماهنگی صدای مرکز استان مازندران در روز چهار شنبه و پنچ شنبه نیم ساعت قبل از اذان ظهر و اذان مغرب به طور همزمان از رادیوی مرکز استان و بلندگو‌های مسجد سطح استان پخش می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: در ایام نیمه شعبان دو پویش هر “خانه یک هیأت” و  “نذر مهدوی” را در سطح استان راه‌اندازی کردیم ولی با توجه به شرایط کرونایی برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در هیأت‌ها و مساجد امکان پذیر نیست،‌ پس هر خانه می‌تواند یک هیأت باشد.

 وی عنوان کرد: مردم با برپایی جشن و برپایی مولودی و نیز نصب پرچم بر سر درب خانه‌ها می‌تواند از جشن هیأت‌های خانگی یک دقیقه فیلم گرفته و آن را به ایدی @mazandirib سیمای مرکز مازندران در پیام‌رسان‌های سروش و اینستاگرام بفرستند تا اگر قابلیت پخش داشت از صدا و سیمای مرکز استان هم پخش شود.

آهنگر با اشاره به پویش نذر مهدوی، گفت: با توجه به اینکه دو ماه از آمدن ویروس منحوس کرونا به کشور می‌گذرد و برخی از مردم هم از لحاظ معیشتی دچار آسیب شدند، مجموعه‌هایی که نذری داشتند امسال می‌توانند نذرشان را با توسل به امام زمان در اختیار پایگاه‌های مقاومت بسیج قرار دهند تا بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شود.

معاون فرهنگی و هنری سپاه کربلای مازندران بیان کرد: با هماهنگی با هیأت‌های مذهبی برتر که در نیمه شعبان بصورت مجازی برگزار می‌شود، دو روحانی و یک مداح به مراکز درمانی جهت قدردانی از زحمات کادر درمانی و تقویت روحیه بیماران کرونایی، روحانیون و مداحان به بیمارستان‌ها اعزام می‌شوند تا ویژه برنامه‌ای کوتاه داشته باشند.

وی گفت: فایل صوتی با محوریت نیمه شعبان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح استان پخش می‌شود، امیدواریم با کمک مردم خوب استان مازندران ویژه برنامه‌های خوبی برای میلاد با سعادت امام زمان داشته باشیم.

 /۸۶۰۴۸/ع/و

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.