پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجراهای گروه تئاتر ˝بدن دیوانه˝ در گالری ˝ART longe˝

یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر “بدن دیوانه” در رابطه با آخرین فعالیت‌های اجرایی این گروه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گالری به نام “ART longe” در یکی از مجتمع‌های بزرگ تهران واقع در خیابان الهیه در حال تاسیس است.

0

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از هنرآنلاین، یاسر خاسب سرپرست گروه تئاتر “بدن دیوانه” در رابطه با آخرین فعالیت‌های اجرایی این گروه به خبرنگار هنرآنلاین گفت: گالری به نام “ART longe” در یکی از مجتمع‌های بزرگ تهران واقع در خیابان الهیه در حال تاسیس است. در واقع این مکان هنری از فضایی بسیار مناسب برخوردار است و شبیه یک کارخانه بزرگ در حال تاسیس است.

 

او با بیان اینکه این مکان، خاص هنر معاصر است ادامه داد: در واقع این گالری فضایی صنعتی – هنری دارد و برای هنر معاصر و مدرن مناسب است. گروه تئاتر “بدن دیوانه” تمرین‌های خود را از اوایل شهریورماه در این گالری آغاز کرده است. در این گالری نقاشی، مجسمه و حجم‌های بسیار مدرنی وجود دارد که می‌توان از آنها برای اجرای پرفورمنس بهره برد. به زودی برنامه‌ها اجرایی طولانی مدتی را با حضور بهترین هنرجویان کارگاه‌ها و ورک‌شاپ‌های آموزشی‌ام را در این مکان اجرا خواهم کرد.

 

کارگردان نمایش “هوموریباس” افزود: این گالری، به واسطه ساختمان آن شرایط خاصی برای جذب و حضور مخاطب دارد. این ساختمان، در خیابان اصلی است و دارای شیشه‌های بسیار بزرگی است که عابران می‌توانند به راحتی تمرین‌ها و اجراهای ما را ببینند.

 

خاسب همچنین در مورد ساخت فیلم مستندی در مورد زنده‌یاد بهرام ریحانی اظهار کرد: چندی پیش در ساختمان در حال تخریب در خیابان میرعماد به مدت یک ماه به اجرایی با نام “حوض قایق کاغذی” داشتیم. در طی این مدت، با همکاری یکی از دوستان فرانسوی، فیلم مستندی در مورد زنده‌یاد بهرام ریحانی ساختیم. این فیلم بعد از طی مراحل تدوین به جشنواره‌های بین‌المللی ارائه خواهد شد.

 

سرپرست گروه تئاتر “بدن دیوانه” در پایان سخنان خود با اشاره به برگزاری ورک شاپ آموزشی ” قورباغه آب‌پز” گفت: ورک‌شاپی تحت عنوان “زیست بدن” یا “قورباغه آب‌پز” را که سال گذشته در کشور هلند برگزار کرده بودم را مخصوص آقایان در بیست و چهارمین جشنواره سوره ماه برگزار می‌کنم. این ورک‌شاپ در فضای استخر برگزار می‌شود و نیاز به فضا و شرایط خاصی دارد. داشتن سلامت جسمی و روانی برای حضور در این کارگاه بسیار مهم است.

 

گفتنی است؛ گروه تئاتر “بدن دیوانه” از سال ۱۳۸۴ به طور رسمی و جدی کار خود را در دنیای بی پایان هنر نمایش آغاز کرد و توانست در حوزه تئاتر حرکت و بدن، مایم معاصر، فیزیکال تئاتر و هرگونه نمایشی که با روح و جسم انسان بازیگر یا اجراگر نمایش در ارتباط است حضور خود را با نگاهی متفاوت درعرصه هنرهای نمایشی داخلی و خارجی نمایان کند و با انسان‌های هر فرهنگ و زبان و ملیتی ارتباط برقرار کند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.