پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ابتکار محیط زیستی یک جوان ساروی

جایگزینی کیسه های مقوایی و پارچه ای بجای پلاستیکی ابتکار یک جوان ساروی برای حفاظت از محیط زیست است.

0

 

پایگاه خبری چهاردانگه؛ جوان میوه فروش جوان ساروی علاقمند به حفظ محیط زیست مدتی است به جای استفاده از کیسه های نایلونی از کیسه های کاغذی و مقوایی جایگزین پلاستیک استفاده می کند.

 

این جوان خوش ذوق ساروی می گوید از زمانی که متوجه تاثیرات منفی مواد پلاستیکی بر طبیعت وآب و خاک و مدت زمان طولانی تجزیه این مواد مخرب شدم تصمیم گرفتم کیسه های مقوایی را جایگزین پلاستیکی کنم و زمانی که مشتریان چند نوع میوه و در نتیجه چند پاکت استفاده کردند به آنها یک کیسه پارچه ای بزرگ می دهیم که چنانچه بعد از استفاده در دفعات بعدی همراه بیاورند از ۵ تا ۱۰ درصد تخفیف برخوردار می شوند.

 

قاسمی می گوید: وقتی با اقدام خوب محیط زیست در جایگزینی کیسه کفش های پارچه ای در بین نمازگزاران آشنا شدم تصمیم به انجام این کار گرفتم.

 

وی در مورد میزان همکاری مردم می گوید: این اقدام با استقبال خوب شهروندان مواجه شد به طوری که بسیاری از مشتریان علاوه بر خرید با ابراز نظرات خودشان در مورد مسایل زیست محیطی به ویژه مدت زمان طولانی تجزیه پلاستیک که ۵۰۰ تا۱۰۰۰ سال طول می کشد از این اقدام و کار زیست محیطی حمایت می کنند.

 

قاسمی تاکید می کند: اگر هر کدام از ما در محدوده کاری خودمان به حفظ محیط زیست و اهمیت آن در زندگی بشر توجه کنیم مطمئنا همه ما سود کرده و دیگر با چالش های زیست محیطی مواجه نخواهیم شد./ایسنا

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.