پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آیت الله میرعمادی: جهانی بودن دین اسلام یک ضرورت است

سخنرانی آیت الله میرعمادی در اجلاس بین المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت جهانی

0

 

آیت الله سید احمد میرعمادی  21 خرداداماه در اجلاس بین المللی نقش مدیریت انقلاب اسلامی در هندسه قدرت جهانی با اشاره به مشارکت جوانان در برگزاری این همایش اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب با محوریت اسلامی هندسه قدرت جهانی تحت تاثیر دستاوردهای این انقلاب بزرگ قرار گرفت.

به گزارش چهاردانگه نیوز به نقل از روابط عمومی دفتر آیت الله سیداحمد میرعمادی وی به دیدگاه اسلام در ابعاد مختلف تشکیل حکومت و همچنین نظام سیاسی اسلام اشاره کرد و بیان داشت: در قرآن و روایات مختلف اساس و عناصر حکومت اسلامی مورد اشاره قرار گرفته است.

آیت الله میرعمادی به آیات سوره مبارکه حدید اشاره کرد و گفت: در آیه ۲۵ این سوره به فسلفه تشکیل حکومت اسلام پرداخته شده و ترسیمی از ارکان این حکومت ارائه شده است.

عناصر تشکیل حکومت اسلامی

ایشان عناصر رهبری جامعه اسلامی، هدف، قانون و قدرت را از ارکان تشکیل حکومت اسلامی دانست و بیان داشت: در این راستا پیامبران، ائمه اطهار و رهبران به عنوان مجریان دین در جامعه اسلامی محسوب می شوند.

آیت الله میرعمادی به اهمیت وجود قدرت در راستای تبیین و اجرای عدالت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: قدرت لازمه برداشتن موانع پیش روی تشکیل و استقرار حکومت اسلامی و تحقق اهداف آن است.

وی قدرت را مولفه ای تاثیر گذار برای تعالی جامعه اسلامی در ابعاد مختلف دانست و افزود: برای مقابله با مستکبران و برداشتن موانع پیش روی هدایت و عبودیت جامعه اسلامی نیاز به قدرت است.

جهانی بودن دین اسلام یک ضرورت است

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در صحنه جهانی اشاره کرد و بیان داشت: اسلام به عنوان کامل ترین دین الهی دارای گستره جهانی بوده و به دنبال تاثیرگذاری و قدرت جهانی است.

امام جمعه خرم آباد بر اهمیت اقتدار و قدرت از دیدگاه اسلام تاکید کرد و با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: خداوند همواره دوست دارد مومنان  قوی باشند و در فرهنگ اسلامی، خدا مومن ضعیف را دوست ندارد لذا برای تحقق اهداف اسلام در ابعاد مختلف قدرت یک ضرورت است.

وی با تاکید بر اینکه هدف از مبعوث شدن پیامبران مختلف حاکمیت دین در سراسر دنیا بوده است افزود: جهانی بودن دین مبین اسلام یک ضرورت است که در آیات مختلف قرآن مورد تاکید قرار گرفته است.

ایشان یکی از اهداف از رسالت نبی مکرم اسلام را غلبه دین اسلام بر سایر ادیان و جهانی شدن اسلام دانست و بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شرایطی که در جهان دو بلوک شرق و غرب وجود داشت موجب بر هم خوردن هندسه قدرت جهانی شده و بستری برای تبیین قدرت جهانی اسلام به وجود آورد.

نخستین پیام انقلاب اسلامی ایران پیروزی خون بر شمشیر بود

وی با اشاره به شعار «نه شرقی و نه غربی» انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: نخستین پیام انقلاب اسلامی ایران پیروزی خون بر شمشیر بود.
آیت الله میرعمادی به توفیقات متعدد ایران اسلامی در صحنه های مختلف طی بیش از سه دهه گذشته اشاره کرد و افزود: به رغم همه تهدیدها، تحریم ها و فشارها ایران همچنان یکی از قدرتهای برتر منطقه و دنیا بوده که هندسه قدرت جهانی را بر هم می زند.

وی با اشاره به پیدایش موج بیداری اسلامی به تاسی از انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیا افزود: موفقیت های مسلمانان در کشورهای مختلف از جمله پیروزی در جنگهای ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و ناکام ماندن استکبار در کشورهایی چون سوریه، عراق و افغانستان موجب آشکار شدن هرچه بیشتر قدرت تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در ابعاد مختلف شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه امروز شاهد ظهور و بروز هرچه بیشتر قدرت اسلام و انقلاب اسلامی ایران در دنیا هستیم افزود: این قدرت تنها در بعد نظامی نیست بلکه ترویج تفکر اسلام ناب محمدی و اندیشه مهدویت از دیگر ابعاد قدرت تاثیرگذاری این انقلاب الهی است.

تزلزل قدرت استکبار و ارتقای روزافزون قدرت اسلام

وی با تاکید بر اینکه این تفکر به دنبال حاکمیت صلح، آرامش، رفاه، رشد علمی و … در دنیا است ادامه داد: امروز شاهد تزلزل قدرت استکبار و ارتقای روزافزون قدرت اسلام در دنیا هستیم.

امام جمعه خرم اباد ایمان به خداوند متعال و تکلیف گرایی را از مولفه های قدرت انقلاب اسلامی ایران برگرفته از سنت و سیره اهل بیت(ع) دانست و گفت: وجود مرجعیت و روحانیت دینی از دیگر مولفه های قدرت این انقلاب بزرگ است.

وی به تدابیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عبور دادن کشور از بحران های مختلف طی ۲۶ سال گذشته اشاره کرد و از این موضوع به عنوان یکی از مصادیق قدرت مرجعیت و روحانیت دینی یاد کرد.

ایشان رکن ولایت فقیه، وجود فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت، اتکال به خداوند و دارا بودن اهداف مقدس مانند هدایت جامعه جهانی به سمت اخلاق، معنویت و عبودیت را از دیگر مولفه های قدرت انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

وی منبع اصلی قدرت انقلاب اسلامی ایران در عرصه جهانی را تکیه بر قدرت خداوند متعال دانست و تصریح کرد: هیچ پدیده ای جز با اراده الهی صورت نمی گیرد و انقلاب اسلامی ایران با تکیه بر این منبع اصلی قدرت هندسه قدرت جهانی و همه معادلات  آن را برهم زد.

___________3_20150612_1293372440 ___________4_20150612_1582420616 ___________8_20150612_1555134964

 
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.