پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش و پرورش نقش کلیدی در جامعه دارد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه چهاردانگه، شریعت نژاد، رییس اداره، در راستای باز گشایی مطلوب مدارس، انتظارات و بخشی از برنامه های آموزش و پرورش منطقه، در نماز جمعه 24شهریور 96 شهر کیاسر سخنرانی کرد.

رییس اداره ضمن تشکر از کلیه فعالان عرصه تعلیم و تربیت، اعضای شورای آموزش و پرورش، همکاران، دانش آموزان و… گفت: به لطف خدا و با همكاري خوب همكاران اداري و آموزشي و مردم شریف منطقه، پروژه مهر ٩٦ بسيار خوب و مفيد به انجام رسيد و مدارس آمادگي شروع مهري با نشاط و شاداب را دارند.

شریعت نژاد، با اشاره به «بهار تعلیم و تربیت» و تقارن آن با «ایام محرم» و «هفته دفاع مقدس» گفت: با تقارن بهار تعلیم و تربیت با ماه محرم ما می توانیم ضمن اینکه در سه محور حریّت و آزادگی، ایثار و گذشت و مبارزه با ظلم از این ایام بهره مند شویم؛ باید همراه با بازگشایی مدارس این مفاهیم را به مدارس وارد کنیم تا دانش آموران ما با فلسفه قیام کربلا آشنا شوند.

وی همچنین با گرامیداشت«هفته دفاع مقدس» گفت: ما باید یاد و خاطر عزیزانی که با تأسی از روش امام حسین(ع) و یاران با وفایش در راه دفاع از آرمان های والای دین و دفاع از کشور با فداکار ی ها و ایثار شان به درجه رفیع شهادت رسیدند و یاد و خاطر 36000 دانش آموز شهید سعی کنیم با پرورش دانش آموزانی انقلابی، ادامه دهنده راه شهیدان باشیم.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود به بیان انتظارات آموزش و پرورش پرداخت و گفت: مهمترین رکن هر جامعه ای را علم و اندیشه تشکیل می دهد و جامعه پویا و پیشرفته، جامعه ای است که با توجه به علم شروع می شود و با قرار دادن تعلیم و تربیت در کنار هم به رشد و کمال می رسد.

رییس اداره با اشاره به آیه شریفه: هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون«آیا دانایان با نادانان در جامعه برابرند» گفت:آموزش و پرورش نقش کلیدی در جامعه دارد و هر چه نقش آموزش و پرورش در جامعه پررنگ تر باشد آن جامعه موفق تر خواهد بود در واقع تبلور تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش اتفاق می افتد و دانش آموزان در مدارس شیوه و مهارت های زندگی را می آموزند.

شریعت نژاد ادامه خطاب به نمازگزاران گفت: توجه به مشکلات و موانع مالی موجود، آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند به همه خواسته ها و انتظارات شما پاسخ بگوید و با توجه به این نکته که آموزش و پرورش یک سازمان مولد است و خروجی های آموزش و پرورش سازندگان حال و آینده کشور هستند لذا مشارکت شما در این بخش سرمایه گذاری محسوب می شود چرا که آموزش و پرورش را در اجرای برنامه ها و سیاست ها، رسیدن به اهداف والای  آن و ارمغان آینده ای روشن برای فرزندانتان یاری می کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.