پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمار واحدهای بومگردی کشور در دولت تدبیر بیش از ۴ برابر شد

0

علی اصغر مونسان روز سه شنبه در حاشیه افتتاح همزمان ۴۳ واحد بومگردی مازندران در تنکابن در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به تاکید رئیس جمهوری بر افزایش تعداد واحدهای بومگردی در کشور افزود: با توجه به وسعت مناطق طبیعی و روستاهای کشور، تلاش می شود تا واحدهای بومگردی در کشور با توجه به ظرفیت بالا افزایش یابد.

وی بومگردی را در راستای طبیعت گردی دانست و گفت: واحدهای بومگردی در روستاهای جنگلی و کویری ایجاد شده و از همه مهمتر در راستای حفاظت از طبیعت فعالیت می کنند.

مونسان یکی از ویژگی های اقامتگاه‌های بومی را ایجاد اشتغال با حداقل سرمایه بیان کرد و گفت : اقامتگاه‌های بومگردی علاوه بر ایجاد اشتغال با حداقل سرمایه ، باعت مهاجرت معکوس به روستا شده و بسیاری از جوانان و روستائیان در حال بازگشت به روستاها هستند.

وی تاکید کرد : یکی دیگر از جاذبه های بومگردی توجه ویژه گردشگران خارجی به اسکان در این مکان ها است که به جای اقامت در هتل های ۵ ستاره ترجیح می دهند در اقامتگاه های بوم گردی با سبک و سیاق سنتی اقامت کنند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور همچنین از تدوین آئین نامه بهره برداری از واحدهای بومگردی در راستای افزایش کیفیت در آینده نزدیک خبر داد.

وی با اظهار این که مازندران از قطب های گردشگری کشور است ، اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر تورهای گردشگری گروهی جای گردشگری انفرادی را در مازندران بگیرد تا منابع اقتصادی خوبی برای استان داشته باشد.

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی کشور صبح دوشنبه به منظور افتتاح چند پروژه و بازدید از ظرفیت‌های گردشگری  مازندران به این استان سفر کرد.

علی اصغر مونسان در نخستین روز از سفرش به مازندران علاوه بر شرکت در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران از چند واحد صنایع دستی و کارگاه نمدمالی در رامسر بازدید کرد.

وی امروز  علاوه بر افتتاح همزمان۴۳ واحد  بومگردی مازندران در تنکابن از کارگاه سفالگری در این شهرستان بازدید کرد.

مونسان همچنین در ادامه سفر به مازندران از کاخ چایخوران در شهرستان چالوس بازدید و مجموعه تفریحی – سرگرمی شهرستان محمودآباد را افتتاح می کند.

/۱۶۰۲/۷۵۱۳/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.