پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آمار بیماران بستری مشکوک به کرونا در بابل به ۸۲ تن رسید

0

دانشگاه علوم پزشکی مازندران ابتدا بیمارستان مرحوم میناگر را اول اسفند به عنوان مرکز قرنطینه و درمان بیماران مشکوک به کرونا تعیین کرد و بعد از تکمیل شدن ظرفیت ۲۵ تخت این مجموعه ، بیمارستان شهید یحیی نژاد را برای مراقبت و بستری این دسته از بیماران اختصاص داد.

روابط عمومی این دانشگاه شنبه شب در اطلاعیه شماره ۲۰ خود اعلام کرد که تمامی بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های میناگر و شهید یحیی نژاد بستری هستند و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

آمار افراد مشکوک به بیماری کرونا در بابل از چهار نفر در پنجشنبه اول اسفند شروع شد و طی کمتر از ۱۰ روز گذشته افزایش ۲۰ برابری داشت.

پیش از این مسئولان استان مازندران پیش بینی کرده بودند که هفته جاری اوج شیوع و بروز کرونا در این استان است و از شهروندان خواسته بودند مراقبت های پیشگیرانه را جدی بگیرند.

قرارگاه پدافند زیستی مازندران هم طی چند روز گذشته به صورت مرتب روزانه ۲ بار تشکیل جلسه می دهد تا تصمیمات لازم را برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا اتخاذ کند.

این قرارگاه از امروز شنبه ساعات کاری ادارات را ۲ ساعت کاست و اعلام کرد که ادارات استان صبح بموقع شروع به کار کرده و ۲ ساعت زوتر فعالیتشان را پایان دهند . این قرارگاه همچنین امروز بر ضرورت اجرایی شدن دورکاری برای بانوان بویژه بانوان دارای نوزاد و افراد دارای بیماری های زمینه ای و در معرض خطر تاکید کرد.

مدارس ، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی ، مهدهای کودک و مراکز توانبخشی ، فعالیت های جمعی در زمینه های مختلف فرهنگی ، تفریحی ، ورزشی و اداری نیز تا اطلاع بعدی در استان تعطیل شده است.

دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم پیش از فوت سه نفر را بر اثر بیماری کرونا در استان تایید و اعلام کرد که ابتلای ۳۷ نفر هم به این بیماری تایید مثبت بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل در اطلاعیه جدید خود از شهروندان درخواست کرد تا از مراجعه حضوری و بی مورد به بیمارستان ها خودداری کنند و خود را در معرض آلودگی بیمارستان ها قرار ندهند.

در این اطلاعیه از شهروندان خواسته شده است تا در صورت مشاهده علائم بیماری ابتدا با شماره تلفن هایی که پیش از این اعلام شده تماس گرفته و مشکلات خود را مطرح کنند تا راهنمایی شوند و یا به پزشکان خانواده یا کلینیک علی بن موسی الرضا(ع) بابل جهت معاینه مراجعه کنند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل روزانه حدود ۲۰۰ بیمار به کلینیک های سرپایی این شهرستان مراجعه می‌کنند که بیانگر سیر صعودی ابتلا به کرونا در روزهای آینده است.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۹ دانشکده حدود چهار هزار دانشجو و ۳۶۰ عضو هیئت علمی دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.