پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آغاز مرحله دوم رزمایش مؤمنانه و توزیع سه مرحله‌ای اقلام ضروری در مازندران

0

پایگاه خبری چهاردانگه نیوز:

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، ظهر امروز در جلسه برگزاری مرحله دوم رزمایش مؤمنانه در مازندران، اظهار کرد: در مرحله نخست کمک‌های مؤمنانه مردم مازندران حماسه آفریدند، بیش از ۳۰۰ هزار سبد کالا به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان بین مردم آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

* توزیع در۳ مرحله

وی افزود: تا شرایط کرونایی در مملکت وجود دارد باید تعاون و همدلی ادامه داشته باشد، توزیع کمک‌های مؤمنانه مازندران در مرحله دوم، در سه مرحله شامل؛ عید قربان تا غدیر، دهه عاشورا و محرم و دهه آخر ماه صفر خواهیم داشت، همکاری با سپاه و مسؤولان مربوط به رزمایش از ملزومات کار ما خواهد بود.

محمدی‌لائینی بیان کرد: نهاد کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی زیر چتر رزمایش هستند ولی کمک‌ها را به جامعه هدف خودشان اهدا می‌کنند، هدف این است که اقشار آسیب دیده از کسب و کارها که در قالب این دو نهاد نیستند توجه شوند، شناسایی برای این افراد صورت گرفت که ممکن است به این تعداد افزوده شود، جریان محله و مسجدمحور است، دبیرخانه قرارگاه را تشکیل خواهیم داد.

*فقط محدود به توزیع بسته معیشتی نیست

سرهنگ سیاوش مسلمی فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز بیان کرد: نخستین مرحله رزمایش مؤمنانه، از ۲۱ فروردین ماه با توجه به فرمایش مقام رهبری آغاز شد، این نهضت تعاون و احسان توانست غم‌های مردم را کم کند از این رو باید تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به دو عامل اصلی پیروزی انقلاب، گفت: روحانیت که در رأس آن امام راحل قرار داشت و بعد نهضت مردمی بود، که امروز هم به این مهم نیازمندیم، اولین مرحله دوم نهضت مؤمنانه از ۱۰ تا ۱۸ مرداد، سپس ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور مرحله سوم از ۱۷ مهر ماه تا ۲۶ مهر اجرا خواهد شد.

مسلمی متذکر شد: در رزمایش مرحله دوم، ما نیازمند یک هم‌افزایی هستیم، تا با اجرای فرمان رهبر پرچم نظام را برافراشته کنیم، به عنوان سرباز مجموعه نظام این آمادگی را برای کمک کردن در همه بخش‌ها هستیم، تشکیل کمیته‌های مختلف برای همه نهادها در اجرای مرحله دوم رزمایش ضرورت دارد. 

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، یادآور شد: محوریت این کار ائمه جماعات مساجد باشد، امیدواریم با نهادهای؛ کمیته امدادامام خمینی، بنیاد مستضعفان ستاد اجرایی فرمان امام، آستان قدس رضوی، مجمع خیران با هم با یک همدلی وارد عمل شویم، این مرحله فقط محدود به توزیع بسته معیشتی نیست توزیع لباس لوازم‌التحریر، اطعام فقرا و نیازمندان را داریم.

* لزوم استفاده از سامانه سخا در مرحله دوم رزمایش

در ادامه حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: برای عید قربان طرح قربانگاه ابراهیمی را با ذبح ۵ هزار گوسفند در همه شهرستان‌ها و توزیع بین نیازمندان خواهیم داشت، در عید غدیر هم ۲۰۰ نوعروس پشت نوبت جهیزیه داریم که با رزمایش پرداخت جهزیه را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: سپاه برای هر نوعروس ۲ میلیون تومان تقبل کرد، در رزمایش مرحله اول ۲۰۴ جهیزیه به مبلغ ۳ میلیارد تومان اهدا شد، در ماه محرم، بحث توزیع غذای گرم را خواهیم داشت،  ۱۸۰ مرکز نیکوکاری در کنار مسجد و هزار و ۵۰۰ شورای زکات داریم که فعال هستند. 

عالیشاه گفت: کمیته امداد امام خمینی مازندران ۷۶ هزار خانوار زیر پوشش دارد، امیدواریم در بحث توزیع کمک‌ها مورد توجه قرار بگیرند، یکی از بحث‌های چالش برانگیز در بحث اهدای کمک مؤمنانه این بود که برخی چند بسته و بعضی هیچ بسته‌ای دریافت نکردند از طریق سامانه سخا در امداد اقدامات در حال اجراست که به عدالت توزیع می‌‌انجامد.

*توزیع ۲۲۰ هزار بسته پروتئینی

در ادامه این نشست سید رضا هادیان ستاد اجرایی فرمان امام در استان مازندران، یادآور شد: در مرحله اول ۳۰ هزار بسته با کمک ۲۰۰ نیروی انسانی توزیع شد، در  مرحله دوم این رزمایش ۲۲۰ هزار قطعه مرغ در قالب بسته پروتئینی بین آسیب‌دیدگان توزیع خواهد شد البته در فاز اول ۵۰ هزار مورد توزیع شد.

وی گفت: قبل از مهر ماه توزیع لوازم‌التحریر و پوشاک بین دانش‌آموزان محروم را داریم که با هماهنگی سپاه این رزمایش‌ها را اجرا خواهیم کرد، اگر این بسته‌ها به نیازمند واقعی نرسد اشکال دارد ولی اگر برخی چند بار بگیرند به گفته مقام رهبری بلامانع است.

*شناسایی افراد نیازمند که مددجوی هیچ نهادی نیستند

سپس علی رجبی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران گفت: سامانه سخا طراحی شده شد تا محرومان کمیته امداد و بهزیستی با اعلام شماره ملی ثبت شوند ولی امکان ثبت برای مردم عادی امکان‌پذیر نیست، هدف باید کمک به کارگران ساده باشد.

رجبی گفت: برای حل این مشکل که بخشی از مردم  بسته دریافت کردند باید ستاد استانی تشکیل شود و از اطلاعات ۸۰  خیریه شهرستانی و ۶۰۰ روستایی در کنار ۳۵۰ خیریه استانی استفاده شود تا به شناسایی افراد جدید بپردازند، بهتر است بسته‌ها را یک شکل طراحی کنیم، در خصوص جهزیه در حال طراحی پکیج کامل هستیم.
 
*لزوم استفاده از ظرفیت رسانه استان برای بازتاب جریان رزمایش مؤمنانه

عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران در پایان این نشست، بیان کرد: دستگاه فرهنگی و رسانه‌ای باید بازتاب وسیعی در این بحث انجام بدهد، اگر بتوانیم با توجه به ظرفیتی که در استان داریم این جریان را به‌صورت هدفمند منعکس کنیم به طور حتم  منجر به ایجاد امید، وفاق و همدلی می‌شود.

 /۸۶۰۴۸/ج/و


ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.